پاسخ خاله ی نیکا به شادی امین: نیکا زنده نیست، اما خانواده اش زنده اند و برای بیان حقیقت در دسترس

پیش از این نیز مادران آبان۹۸ به چنین سوء استفاده هایی هشدار داده بودند.
در حالی که شادی امین، مدیر شبکه موسوم به «شش رنگ» جایزه بین‌المللی «رویت‌پذیری لزبین‌ها» را به نیکا شاکرمی و «آرمان‌هایش» تقدیم و نیکا را عضو «جامعه ال‌جی‌بی‌تی» معرفی کرده، خاله این شهروند کشته‌شده از این فرد به شدت انتقاد کرده است.
آتش شاکرمی، خاله نیکا روز یکشنبه ۲۹ آبان در یک پست اینستاگرامی در واکنش به حاشیه‌سازی و به انحراف‌کشیدن اعتراضات سراسری از سوی شادی امین، نوشته است «خانم شادی امین لازم ندیدید دو کلام با خانواده نیکا حرف بزنید، سوالی بپرسید و جوابی بگیرید؟»
او در ادامه افزوده است «این یک واکنش اولیه است. واکنش شخص من با دیدگاه و مسئولیت شخص من. در هر حال واکنش رسمی از جانب مادر نیکا خواهد بود.»
سایت اخبار روز

آتش شاکرمی به اظهارات شادی امین که از جمله در سایت اخبار روز منتشر شده و ادعا کرده نیکا جزو خانواده ی ال‌جی‌بی‌تی بوده، پاسخ داده است. متن این پاسخ که در اینستاگرام خانم شاکرمی منتشر شده به شرح زیر است:

یکم

نیکا زنده نیست.

و این یعنی که نمی تواند با زبان خودش حقیقت را بگوید.

پس وظیفه ما، در جایگاه خانواده ی اوست که حقیقت را بیان کنیم.

دوم:

“او یک نوجوان بود!”

یک نوجوان شانزده ساله.
و یک نوجوان هنوز در ابتدای تجربه های زیستی و کشف هویت جنسی اش است.

از شما خانم امین سوال میکنم:
چگونه است که وقتی کسی در سنی زیر ۱۸ سال کشته می شود به عنوان یک کودک از او یاد می شود و به عنوان یک کودکِ کشته شده ثبت می شود اما وقتی پای زندگی جنسی اش به میان میاید با او در جایگاه یک کودک برخورد نمی شود؟

از شما که کار حقوقی می کنید و به حقوق انسانی و بین المللی آگاهید می پرسم.

آیا می شود روی دوستی دو نوجوان ِ پانزده و شانزده ساله، یکی در آلمان و دیگری در ایران، با قطعیت نظر داد. رابطه ای منهای رابطه ی تنانه؟.

سوم:

نیکا زنده نیست‌.
اما خانواده اش زنده هستند.
لازم نبود شما با خانواده اش تماس بگیرید و در اینمورد سوال کنید تا شفاف سازی شود؟
قطعن میدانید مصادره کردن نیکا برای شما می تواند علاوه بر عواقب اجتماعی، عواقب حقوقی هم داشته باشد.

هرگونه افشاگری درمورد زندگی خصوصی یک فرد پس از مرگ او به لحاظ اخلاقی و حقوقی نادرست است.

و درمورد نیکا علاوه بر زنده نبودن اش، زیر سن قانونی هم‌ بوده.

افشاگری، آنهم نه افشای حقیقت که انتشار چیزی که حقیقت ندارد نه تنها بی مسئولیتی که بی قانونی و تجاوز به حریم فرد و خانواده ی اوست.

کار شما مصادره ی نیکا برای اهداف شخصی و مطرح کردن خودتان در مجامع بین المللی ست.

چهارم:

ما، خانواده ی نیکا، انسان‌ها را همان‌طور که خودشان را هویت یابی جنسی می‌کنند به رسمیت می‌شناسیم و حق برابری و آزادی برای تمام اقلیت‌های جنسی قائلیم.
با احترام به جامعه کوییر، با قطعیت اعلام می کنیم که گرایش جنسی نیکا دگرجنسگرا بوده.

و اینرا هم اضافه می کنیم که گرایش جنسی نیکا فقط و فقط به خودش مربوط می شود و حتا به ما که افراد خانواده ی او هستیم مربوط نمی شود.
تمام ابعاد زندگی او نزد ما حرمت دارد.

و اینرا فقط درجهت بیان حقیقت و شفاف سازی اعلام می کنیم.

منبع:‌ اخبار روز

 یادآوری:
 پیش از این نیز مادران آبان۹۸ به چنین سوء استفاده هایی هشدار داده بودند:

خانواده‌های دادخواه آبان ۹۸: هیچ‌کس نماینده ما نیست

جمعی از خانواده‌های دادخواه آبان ۹۸ روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای نسبت به بیانیه ۱۵ سازمان‌ حقوق اعتراض کردند و گفتند این برای تهیه این بیانیه با آنها هماهنگ نشده و «هیچ‌کس نماینده آنها نیست».

لینک:

https://www.radiozamaneh.com/711759/

 

ایران اینترنشنال در پوشش خبری از شادی امین

لازم به توضیح است که ایران اینترنشنال در مدت دو ماه اخیر پس از شروع « جنبش زن – زندگی- آزادی» تاکنون  ۲۹ بار ( یک روز در میان) برای گفتگو در باره موضوعات و مؤلفه های مختلف با شادی امین گفتگو کرده است؟

شادی امین، مدیر شبکه شش‌رنگ، در مراسم اعطای جایزه بین‌المللی رویت‌پذیری لزبین‌ها در تنریف اسپانیا، جایزه خود را به نیکا شاکرمی و آرمان‌هایش تقدیم کرد. او گفت: «نیکا یکی از صدها و حتی هزاران اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی بود که زندگی‌شان را برای پیروزی این انقلاب به خطر می‌اندازند.»مدیر شبکه شش‌رنگ افزود: «تصاویر دوستی‌هایشان، ویدیوهای کلام‌شان و عکسها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی‌شان، ما را به سوی عشق همجنس‌خواهانه و زندگی کوییر آنها رهنمون می شود.»
امین با اشاره به زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار، دو زن جوانی که به اتهام ترویج عشق به همجنس و آگاهی‌رسانی درباره حقوق ال‌جی‌بی‌تی به اعدام محکوم شده‌اند، گفت: «موفقیت این انقلاب برای آنان و برای ما مهم ‌است، همانطور که انقلاب ایران و سمت و سویش برایمان بسیار مهم است. این انقلاب اگر از همین امروز گفتمان پذیرش جامعه ال جی بی تی آی را با همه سختی‌ها و موانعش نپذیرد، شکستی عظیم برای جوانانی است که جان‌شان را به خطر می‌اندازند.»

عکس ازصفحه اینستاگرامی آتش شاه کرمی

حقیقت مانا