خروش مردم ایران و ازهم گسیختگی – اقدامات تدافعی و پرت وپلا بافی سرکردگان نظام جمعه ۲۲دی ۱۳۹۶

 

جمعه ۲۲دی ۱۳۹۶

رژیم :‌

 یکی از وبسایت‌های زیرمجموعه دفتر رهبر ایران متنی با عنوان “پاسخ به چند سوال درباره انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب در سال ۶۸” منتشر کرده که در آن با شرح تحولات آن دوره و بیان اینکه “کار گره خورده بود”، از انتخاب آیت‌الله علی خامنه‌ای به رهبری موقت دفاع کرده است.

 

 

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌ای از شناسایی و بازداشت شمار دیگری در رابطه با اعتراض‌های خیابانی اخیر در ایران خبر داد.

آن‌طور که در این بیانیه آمده، شماری از این افراد در سردشت، ورامین ، ایذه و استان فارس بازداشت شده‌اند.

وزارت اطلاعات اعلام کرده که در سردشت یک «تیم تروریستی» را که از مرزهای غربی وارد کشور شده بود، «شناسایی و منهدم» کرده و از بازداشت‌شدگان، «سه قبضه سلاح کلاشینکف و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی کشف و ضبط» کرده است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از “اقدامات جدید” در واکنش به حرکت اعتراضی اخیر در ایران و بازداشت‌هایی در این ارتباط خبر داده است.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است که “این وزارتخانه توانست با رصد اطلاعاتی و بهره‌گیری از گزارش‌های مردمی، برخی عوامل آشوب، اغتشاش، قتل وضرب و شتم مردم و ماموران ناجا با سلاح سرد و گرم، تخریب و سرقت اموال عمومی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه را دستگیر کند.” مقامات و رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی از تظاهرات اعتراضی اخیر با عنوان “اغتشاش” نام می‌برند و کشورهای دیگر را به سازماندهی این اعتراضات مختلف ایران متهم می‌کنند.

در این تظاهرات که در بیش از نود شهر ایران روی داد، دست کم بیست و یک نفر از تظاهرکنندگان کشته شدند و مقامات دولتی تظاهرکنندگان را به قتل این تظاهرکنندگان متهم کرده‌اند. مخالفان جمهوری اسلامی گفته‌اند که این گروه از معترضان به دست نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها کشته شده‌اند.

 

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، می‌گوید اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد خانواده صدام حسین، رهبر پیشین عراق، در اعتراضاتی که در روزهای اخیر در ایران برگزار شد، نقش داشته‌اند.

 

مصطفی کواکبیان، رئیس کمیته امنیتی و قضایی مجمع نمایندگان استان تهران: ۳۵ نماینده مجلس روز شنبه از زندان اوین بازدید می‌کنند.

در ادامه واکنش‌ها به اعتراض‌های سراسری اخیر در ایران و ادامه بازداشت عده‌ای از معترضان، مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس و رئیس کمیته امنیتی مجمع نمایندگان تهران، روز چهارشنبه ۲۰ دی‌، از بازدید از زندان اوین خبر داد.

طرح تربیتی» بسیج برای یک میلیون دانش‌آموز ایرانی

رادیو فردا، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اعلام اجرای یک طرح هفت ساله تربیتی موسوم به «طرح شهید بهنام محمدی» ‌در مدارس ایران گفت: «در این طرح، از هر مسجد، دو یا سه بسیجی به کمک اولیا و کادر آموزشی مدارس می‌روند تا آنان را در کارهای تربیتی یاری رسانند».

 

محمود هاشمی شاهرودی، رئیس پیشین دستگاه قضایی ایران که برای مداوا به کلینیکی پزشکی در شهر هانوفر آلمان رفته بود، روز پنجشنبه سفر خود را نیمه‌کاره گذاشت و به تهران بازگشت.

 

سایت حقیقت مانا – سیامک نادری۲۲ دی۱۳۹۶