پیرامون بیانیه گروه مشکوک چهارده نفری

 

یکشنبه, ۲۰ام مرداد, ۱۳۹۸

اضافه شده توسط نویسنده مطلب:

گروه مشکوکی با چهارده نفر هموند در داخل ایران بیانیه ای صادر کرده و در آن خواستار عزل عظما و گذار از نظام اسلامی به یک نظام لاییک و دموکراتیک شده اند.

بزرگترین مشکل در رابطه با این گروه تعداد افراد آن است که یاد آور چهارده معصوم می باشد. به باور اینجانب انتخاب چهارده تفر نشان از توطئه ی جمهوری اسلامی و نفوذ کردن بیت رهبری در این گروه دارد. حالا چرا بیت رهبری خواسته علیه خودش و به نفع ریشه کن کردن نظام توطئه کند روشن نیست و خود این مساله نیز شک برانگیزست.

در اینجا ما بر آنیم تا عدد مناسب تری بین یک تا پانزده پیدا کنیم و به امضا کنندگان بیانیه پیشنهاد کنیم تا اگر ریگی به کفش ندارند و دست نشانده نیستند تعداد افراد گروه را به آن شماره کاهش یا افزایش دهند.

===========ه=========
بررسی اعداد از یک تا پانزده
===========ه=========

با یک نفر و دو نفر گروه نمی توان تشکیل داد. سه دردسر ساز است چون ممکن است بگویند اعضای گروه تثلیثی و خاج پرستند.

پس می رویم سراغ عدد چهار. چهار بنظر امن می آید چون یادآور جهات چهارگانه (شمال، جنوب، شرق، غرب) و چهار آخشیج (باد، آتش، خاک، آب) است و بالاتر از آن فیثاغورثی ها “تتراد” یا چهار را عدد کامل و نشانه ی خدا می دانستند ولی با این همه سابقه ی خوب گول آن را نخورید چون گروه چهارنفره کوچک است و یادآور سلولهای مبارزات زیرزمینی و در نتیجه شک برانگیزست. از آن گذشته چون نشانه ی تتراد یا خداست با لاییسیته جور در نمی آید.

پنج اگرچه یادآور حواس پنجگانه، پنج انگشت دست، پنج قاره، پنج حلقه ی المپیک و پنجم ماه می است و اشاره به چهار و یک دستک چسبیده به بدن دارد (چهار دست و پا به اضافه ی سر) اما ممکن است به پنج تن آل عبا و یا خامنه ای و چهار پسران تعبیر شود و کار را خراب می کند‌‌. پس پنج بهیچوجه شایان استفاده نیست.

شش بنظر عدد مناسبی برای تشکیل یک گروه میهنی برای صدور یک بیانیه ملی و لاییک و آزادیخواهانه بر علیه نظام جمهوری اسلامی می آید.

شش اولین عدد کامل است چون از مجموع سه عدد اول بدست می آید ( ۶=۳+۲+۱ ) و هم حاصلضرب ۳×۲ است و ویژگیهای ریاضی دیگری نیز دارد. شش عدد ونوس (ناهید) ایزد بانوی عشق است.

اگرچه شش بالاترین عدد تاس است و یادآور شش و بش و بنابراین عدد قماربازها بشمار می آید و از این لحاظ کاملا لاییک و غیر اسلامی است اما از سوی دیگر امام ششم و بنیانگذار فقه شیعه جعفری را به ذهن متبادر می کند و این مساله با لاییسیته جور در نمی آید و باید آن را کنار گذاشت.

هفت عددی است پر رمز و راز و با سابقه ای تاریخی و کشدار که از هفت کوتوله دیسنی تا هفت تن خوابیده در غار دقیانوس کش می آید. هفت عدد مهمی در سرتاسر دنیا و تاریخ جهان است. عجایب هفتگانه، هفت قصه، هفت قلعه، هفت کوه، هفت ستاره، هفت دریا، هفت وادی، کرم هفتواد، هفت عروس برای هفت دلاور، هفت تپانچه برای هفت کچل و .‌‌.. تنها چند نمونه کوچک از مجموعه های هفتگانه و از اهمیت عدد هفت هستند‌. اگر بخواهیم از هفت بگوئیم مثنوی هفت من و هفتاد من کاغذ خواهد شد.

عدد هفت عدد مناسبی برای تشکیل گروه و صدور بیانیه علیه جمهوری اسلامی بنظر می آید با این وجود عدد هفت مشکل ساز است. آن هم چه مشکلاتی! حتی اگر از این واقعیت که شیعه ی اسماعیلی هفت امامی هستند بگذریم، با معضلات بدتری روبرو می شویم.

در مراسم حج اگر یادتان باشد باید هفت بار خانه ی کعبه را دور زد و هفت سنگ بر شیطان پرتاب کرد. بین صفا و مروه، دو تپه ای که هاجر و اسماعیل بین آنها آیه وایه بودند، باید هفت بار دوید و این شماره، همانگونه که می بینید، با دین و آیین اسلام و مراسم حج گره خورده و شک برانگیزست و بهیچوجه نمی توان یک گروه میهنی آزادیخواه و غیر اسلامی با این تعداد افراد تشکیل داد‌.

حتما حالا می خواهید عدد هشت را پرت کنید وسط میدان که بیا این هم عدد مناسب دست از بهانه گیری بردار.

بعله، این عدد برای آدمهای ساده دل که زود گول می خورند خوش خط و خال است اما مگذارید عدد هشت با ظاهر خوبش شما را گول بزند. چون اولا که این عدد بین دو عدد ۷ و ۹ قرارگرفته که هردو مشکل ساز هستند و از آن گذشته قبر ثامن الائمه در ایران است و تا بگوئید هشت همه یاد امام هشتم می افتند.

شماره ی نه آنقدر دردسر ساز است که اصلا می ترسم وارد آن شوم. فکرش را بکنید جهنم دانته از نه طبقه درست شده است و همین یک رقم کافی است که از خیر نه بگذریم و برویم سر ده. اما مکافات به همین جا ختم نمی شود. مصریان قدیم نه کوه خورشید را مقدس می شناختند و کاتولیکها پس از مرگ پاپ برای نه روز مراسم ویژه دارند. توجه کنید نه کوه (آن هم کوه *مقدس*) و نه روز (آن هم پس از مرگ یک رهبر مذهبی). تعدادی از بوداییستها و برخی از آخرین پرستندگان مهر یا میترا باور داشتند که آسمان به جای هفت طبقه نه طبقه دارد. عدد نه در بین مذهبی های چین و تائوییستها و خرافاتی ها و کسانی که به جادوگری اعتقاد دارند و از نه ذره ی نمک یا نه دانه ی شن در مراسم مذهبی استفاده می کنند اهمیت زیادی دارد و این عدد نافرخنده از ریشه با مذهب گره خورده و شماره ای نیست که بتوان از آن بسادگی بهره وری کرد.

تا آنجا که به اسلام مربوط می شود همین بس که الله نود و نه اسم دارد و سوره ی نهم قرآن که سوره ی توبه باشد آنقدر خشن است – خشن تر از بقیه سوره ها – که حتی بسم الله در اول آن آورده نشده و یک جورایی آدم را یاد جهنم نه طبقه دانته می اندازد.

ولی خیال نکنید چون نه پر دردسر بود عدد ده بی دردسر است. نخیر، الساعه خواهید دید.

فیثاغورثی ها به عدد ده می گفتند عدد مقدس و به آن قسم یاد می کردند و دلیلشان هم این بود که ده از مجموع چهار عدد اول بدست می آید ۱+۲+۳+۴=۱۰ من چون ریاضیدان نیستم اهمیت این مساله را درست نمی فهمم ولی همینکه دو واژه مقدس و قسم توسط فیثاغورثی ها در رابطه با شماره ده بکار رفته آن را خیلی خیلی مشکل ساز می کند و اگر دنبال همین سرنخ را بگیرید خواهید دید که به اسلام و جمهوری اسلامی هم ربط پیدا می کند.

آنقدر مطلب در مورد ارتباط عدد ۱۰ با اسلام و جمهوری اسلامی وجود دارد که ما فی الواقع نمی دانیم از کجا شروع کنیم و فقط به یک رابطه کلیدی اشاره می کنیم. ۹/۱۱ نام رمز حمله هواپیماهای مسافربری به برجهای دوقلوی نیویورک توسط افراطیان مسلمان است. این حمله توسط اسلامیستها در یازدهمین روز از نهمین ماه به وقوع پیوست. عدد ده نیز درست بین ۹ و ۱۱ قرار دارد و بهمین دلیل هرگونه استفاده از عدد ده مشکل ساز می شود. حالا اینکه مدتهاست در همین رابطه کمپین مشکوکی از طرف سایبری ها برای بزرگداشت امام علی نقی، امام دهم شیعیان، بر روی فیسبوک راه افتاده بماند.

و اما عدد یازده. خیال نکنید که ۱۱ را نمی توان به هیچ جایی چسباند که اگر از این خیالات بکنید خبر از ساده دلی شما می دهد. اولا که عدد ۱۱ از دو شماره ۱ و ۱ درست شده و همه می دانند که یک علامت توحید و وحدانیت است‌. از آن گذشته در قرآن یوسف را یازده برادر به چاه می اندازند. افزون بر آن اگر سبط موسی که در قرآن لقب کلیم الله دارد را کنار بگذاریم یازده سبط یا قبیله یهودی دیگر باقی می ماند. و بیشتر صد و چهل هزار پیغمبر از همین یازده بعلاوه یک سبط بوجود آمده اند‌.

و اما عدد دوازده. این عدد از اعداد هفت و نه دردسرساز ترست: دوازده امام شیعه، دوازده امشاسپند، دوازده صورت فلکی، دوازده فرزند یعقوب که سرچشمه دوازده سبط یا قبیله ی یهود شدند، و بگیر و برو تا دوازده پله ی بهشت و دوازده دروازه ی جهنم.‌.. هنوز به دوازده نرسیده باید از روی آن بپریم و بگذریم.

اگر از دوازده بدتر شماره ای متصور باشد یا سیزده است و یا چهارده. سیزده که در شرق و غرب عالم نحس است و قابل استفاده نیست. و چهارده بخاطر وجود چهارده معصوم بار مذهبی سنگین دارد و نمی توان گروه چهارده نفره علیه جمهوری اسلامی تشکیل داد و شک علمی آدمهای منصف و عادل و پاکیزه اندیش را برنیانگیخت.

پانزده مجموع پنج عدد اول است و همین کافی است تا از آن سلب صلاحیت شود: ۱+۲+۳+۴+۵=۱۵

سه گوش یا مثلث مقدس از چیدن پانزده توپ بیلیارد در کنار هم ساخته می شود. (تصویر ضمیمه است) عدد پانزده در مربع جادویی نقش بزرگی بازی می کند و مجموع اعداد در هر ردیف این مربع برابر پانزده است که ویژگی متافیزیکی و مذهبی و خرافاتی دارد و با لاییسیته و حکومت قانون در تضاد است.(عکس ضمیمه).

در بخش دوم این مقاله اعداد شانزده تا سی را بررسی خواهیم کرد و ایرادهای آنها را یک به یک بر خواهیم شمرد.

 

یوسف جوان جاویدان

منبع: تریبون زمانه

حقیقت مانا

Scroll To Top