«همیشه به یادت هستم مقاومت» مختار شلالوند

جرثومه های جمهوری مرگ و سوداگران و چپاولِ گرانِ ملک و مکنت مردم، چهل سال است به روند کشتار، زندان و تحقیر مردم و نیز به حیات ننگین و ضد بشر خود ادامه می دهد.

این نظام اهریمنیِ، عمله های مزدور خود را دارد و از تمامی امکانات و شیوه های ضد انسانی، در سرکوب مخالفان و آزادی خواهان استفاد می کند، اما تجربه ای که دیکتاتورها چیزی از آن نیاموخته اند، معادله نا پایداری است که یک سر آن ستم دیدگان و مقاومت مردی است و سوی دیگرش سر کوب عریان توسط صاحبان قدرت. تاریخ نشان داده در انتهای این جدال مشروع و مردمی، پیروزی از آن مقاومت مشروع و مردم خواهد بود.

اکنون بعد از چهار دهه برای نخستین بار شاهد بازداشت و محاکمه یکی از مهره های ماشین کشتار در زندان های گوهردشت و اوین هستیم.
برای اولین بار بعد از چهار دهه حس غرور و انگیزه مقاومت در دل انبوه آسیب دیدگان و داغداران کشتار دهه 60 جان تازه ای گرفته و نشان داده شد مقاومت می تواند و باید به چرخه ستم و تبه کاری و نکبت حاکم پایان دهد.
امروز یکی از قاتلان قتل هام 67 به همت ایرج مصداقی و تیم وکلای آقای کاوه موسوی در کشور سوئد بازداشت شده و به میز محاکمه و عدالت کشیده شده است.
من و خانواده ام بعنوان بخش کوچکی خانواده بزرگ قربانیان کشتار سبعانه 67 از این پیروزی بزرگ که بعد از چهل سال و به دست مبارزین راستی میسر شده خوشحالیم و احساس غرور می کنیم، درست بهمان اندازه که قاتلان از نه کشتن، باز ماندگان مقاوم و شجاع آن کشتار پشیمان هستند، درست به همان اندازه که حسودان و بی وجودان دنیای سیاست سعی در خاموش کردن و ردیه نوشتن بر علیه این شجاعان و صدای رسای آنان هستند. در اینجا بدون پیرایه و قلباً از تلاش سترک و بی وقفه ایرج مصداقی نویسنده چهار جلد کتابِ گران سنگ «نه زیستن ونه مرگ» و کتاب چهارجلدی «عدالت خانه و ویرانگرانش» و نیز آقای کاوه موسوی و تیم وکلای همکارش قدر دانی می کنیم و بیش از پیش اطمینان داریم که پیروزی از آن مقاومت است. آقای کاوه موسوی در اظهارات خویش می گوید مدارک مستحکم و غیره قابل انکار که ایرج مصداقی از قبل جمع آوری کرده بود، برای وی جای هیچ شک و شبهه ای باقی نگذاشت که می تواند حکم جلبِ جلاد را بگیرد و به پای تریبون عدالت بکشاند
نمیدانم چگونه است که از این خبر هیجان انگیز، عده خاصی را به وجد نمی آورد مگر نه اینکه آرزوی هر آزاده ای محاکمه این جرثومه ها در دادگاه های بی طرف و با حضور وکیل و هیئت منصفه و در نظارت مراجع عالی قضائی بین المللی است.
امروز این صدای قتل عام شدگان است که از زبان مبارزین راستین بگوش می رسد، آنان که از پیروزی شگرف، دستگیری و محاکمه دژخیم و شادمانی مردم بویژه داغداران و مادران جان باختگان و سرکوب شدگان به هیجان نمی آیند، بی شک از کشتار 67 و داغ درفش زندانیان و اسیران در« قبر و قیامت » و جوخه های مرگ و دارهای اعدام نیز ککشان نگزیده است.

بازداشت مهره سرکوبگر و قاتل زندانیان سیاسی بویژه کشتار 67 ، حمید نوری که عنوان دادیار را در قتلگاه های اوین و گوهردشت یدک می کشید و هیچ خدائی را بنده نبود، به حکم عدالت و با پشتکار خستگی نا پذیر ایرج مصداقی و همکاری سترک و بیدریغ وکیل شریف کاوه موسوی و تیم وکلایش نخستین گام عملی در اجرای عدالت در خصوص جانباختگان 67 و امرین وعاملین این تراژیدی ملی است.
.

همیشه به یادت هستم مقاومت. تکیه کلام مهدی خجسته

منبع:پژواک ایران

حقیقت مانا