محاکمه حمید نوری ، محک دوری و نزدیکی به جنبش دادخواهی

حمید نوری محاکمه میشود

تاریخ بیست و سوم دسامبر ۲۰۲۰دولت سوئد با تقاضای دادستان برای محاکمه حمید نوری، موافقت کرد.

اتهام وی شرکت در کشتار زندانیان سیاسی زندان گوهر دشت در تابستان سال ۶۷ می باشد.

وی به دنبال شکایت ایرج مصداقی (ازجان بدر بردگان همان کشتار مهیب) دستگیر و بزودی «باتهام مشارکت در کشتار جمعی» محاکمه خواهد شد.

پلیس ویژه تحقیق در ارتباط با «مرتکبین جنایات جنگی» ، بعد از احراز هویت واقعی وی که با نام مستعار حمید عباسی، بعنوان دادیار در قتلهام ۶۷شرکت داشته، طی چهارده ماه گذشته با ده ها تن از شاکیان و شاهدان در کشورهای مختلف، که عمدتاً از میان زندانیان و خانواده های داغدار هستند ملاقات و شهادت آنان را مکتوب و مستند کرده که در اختیار دادستان قرار دارد و در دادگاه علیه وی ارائه خواهد شد.

حمید نوری و مدعیان

دستگیری حمید نوری، از همان آغاز واکنش عده ای از مخالفان جنبش دادخواهی را بر انگیخت.

آخوند که در جعل و وارونه نگاری کار کشته است به جای خود، بلکه بخشی از باصطلاح اپوزیسیون نیز عملاً به پشتیبانی از رژیم وارد عمل شدند و هزار رطب و یابس را بهم بافتند تا این تلاش موفق را که برای نخستین بار طی چهل سال گذشته موجی از شادمانی برای خانواده های رنج‌دیده به همراه داشت بی رنگ کنند.

از جمله حسن اسدی زیدآبادی، از ایران را که با یدک کشیدن نام کار شناس «حقوق بشر» از نوع رژیم، به فرخ نگهدار، درخارج کشور وصل شد و هر دو وارد گود شدند. همزمان رهبری «تنها آلترناتیو دموکراتیک» با وقاحت تمام در تحلیلی رژیم پسندانه چنین مطرح کرد که گویا این کار ترفند وزارت اطلاعات رژیم برای سفید سازی مصداقی، بوده است که یکی از مهره های دست دوم خود را نیز بدین منظور قربانی کرده است و با این بهانه مقابل کل جنبش دادخواهی قرار گرفت، از آنجائیکه وی نتوانست مانع پیشرفت این تلاش موفقیت آمیز بشود، خواستار خلع ید از مصداقی در این پرونده شد، حالا نیز در مراحل تکوین این دگردیسی همچنان خاک در چشم دادخواهان می پاشد و در ادعائی سخیف خود را عامل نگهداشتن حمید نوری در زندان می داند.

به دام افتادن دژخیم، مشت مدعیان رنگارنگ دیگری را نیز باز کرد. چه آنان که با نیت منافع گروهی به عکس العمل پرداختند و چه پروژه سازان جیفه پرست که به ارتزاق از خون قربانیان عادت کرده اند، سعی کردند از این نمد برای خود کلاهی بدوزدند. اولی بیشتر به دنبال منافع سیاسی بود و دومی به دنبال منافع مادی و ابایی از این سربداران به‌گونه ای دیگر به مسلخ برده شوند نداشتند.

فراموش نکنیم محاکمه و محکومیت حمید نوری در پیشگاه دادگاهی بی طرف فارغ از چند و چون مدت محکومیت وی علیرغم تمام بی پرنسیپی، مانع تراشی و سنگ اندازی ها همانا محکومیت کل رژیم تبه کار و پیروزی جنبش دادخواهی و نیز مرهمی بر زخم های همواره گشوده صدها هزار داغدار است.

منبع:پژواک ایران

حقیقت مانا