ما ۱۴تن، در پی «گذار کامل» و مسالمت‌آمیز از این رژیم «ایران ویران کن» هستیم!

نامه دوم: «عبور کامل از نظام جمهوری اسلامی»

پنجشنبه, 20 ژوئن 2019بلاگ میهمان

۱۴ فعال مدنی-سیاسی که پیشتر با انتشار نامه‌ای خطاب به مردم ایران، خواستار استعفای رهبر نظام جمهوری اسلامی و تغییر قانون اساسی ایران شده بودند. در نامه‌ای که به تازگی منتشر کرده اند؛ خواستار«عبور کامل از نظام جمهوری اسلامی» بوده و گفته اند: «هیچ راهی برای بازسازی و نوسازی این رژیم وجود ندارد.» متن این نامه که نسخه‌ای از آن برای ایران وایر ارسال شده، به شرح زیر است:

«هموطنان گرامی

ما چهارده تن، بی هیچ واهمه و پروایی، جمهوری اسلامی را نظامی برآمده از قوانین استبدادی می‌دانیم و با نشانه رفتن دقیق مبانی و مظهر مفاسد این نظام که همانا “قانون اساسی” و جایگاه ولی فقیه و” رهبری “ست، خواستار مطالبات بر حق خود و بخش وسیعی از مردم خویشیم!

به بیانی واضح تر، ما با کلیت این حکومت و حاکمیت و همه نهادها و قوای آن مخالفیم و معتقدیم هیچ راهی برای بازسازی و نوسازی این رژیم وجود ندارد. ما چهارده تن، در پی “گذار کامل” و مسالمت‌آمیز از این رژیم «ایران ویران کن»، و در پی برپایی انتخاباتی آزاد هستیم.

ما نیز در آرزوی برخورداری حکومتی دموکراتیک و سکولار بوده که اعلامیه جهانی حقوق بشر سر لوحه مجلس آینده اش برای تدوین و تبیین مدرنترین قانون اساسی عصر حاضر باشد!

پس، آنچه که ما چهارده تن با انتشار نخستین بیانیه‌ی خویش در پی آن بوده و هستیم، یک مطالبه فراجناحی برای «عبور کامل» از نظام جمهوری اسلامی بوده و متعلق بهمه آزادیخواهان راستین با هر گرایش سیاسی و عقیدتی است.»

امضا کنندگان بیانیه اول به ترتیب:« محمد ملکی؛ گوهر عشقی (مادر شهید ستار بهشتی)، حوریه فرج زاده (خواهر شهید شهرام فرج زاده از شهدای ۸۸، هاشم خواستار، محمد کریم بیگی ( پدر مصطفی از شهدای ۸۸)، محمد نوری زاد، محمد رضا بیات، محمد مهدوی فر، کمال جعفری یزدی، زرتشت احمدی راغب، رضا مهرگان، عباس واحدیان شاهرودی، محمد حسین سپهری، جواد لعل محمدی» بوده اند.

نامه به نخست وزیر ژاپن

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ امضا کنندگان نامه اعتراضی، پس از اتمام سفر نخست وزیر ژاپن به ایران نیز با صدور یک نامه و تحویل رسمی آن به سفارت ژاپن در تهران مراتب اعتراض خود را به این نشست اعلام داشتند. این فعالان در نامه خود خطاب به نخست وزیرِ ژاپن نوشته بودند:« به رنگ پرچم خودتان وفادار باشید و با مسئول سیاه‌بختی مردم ایران گفت‌وگو نکنید زیرا او مشروعیت ندارد.»

متن نامه ایشان خطاب به شینزو آبه به شرح زیر بوده است:

« نخست وزیر محترم کشور ژاپن جناب آقای شینزو آبه

با سلام و تقدیم احترام

رونوشت نامه‌ای را که خطاب به آقای خامنه‌ای نوشته‌ایم و در رسانه‌ها منتشر شده است به سفارت کشور متبوع شما فرستاده‌ایم. شما باید از هستی و زمان متشکر باشید که در خاک ایران متولد نشده‌اید زیرا توسط سربازان رهبری که برای مذاکره با او به ایران آمده‌اید به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا زندانی‌تان می‌کردند.

آقای خامنه‌ای رهبر مشروع ایران نیست. او هیچ احترامی برای حق مردم ایران قائل نیست و کشور را به دو پاره تقسیم کرده است. یک پاره را مدافع مقاصد خودش کرده است و همه نیروهای نظامی و امنیتی و قضایی را پشتیبان آن گروه کرده است و گروهی دیگر را که با منویات و تصمیمات غلط او همراهی نمی‌کنند توسط گروه اول سرکوب می‌کند. یکی از این سرکوب‌شدگان که خونش را به ناحق ریختند و در زندان و بازجویی او را کشتند ستار بهشتی است و اینک مادر داغ‌دیده‌ی ستم‌کشیده‌اش خانم گوهر عشقی این نامه را به شما می‌نویسد و از شما می‌خواهد حضورتان را در ایران محدود به منافع کشور ژاپن نکنید و برای خاطر پایین کشیدن قیمت نفت، خون مردمان سرزمین ما را ناچیز و بی‌مقدار نکنید.

آقای آبه

رهبر ایران در نزد مردم ایران هیچگونه مشروعیتی ندارد زیرا نه با رای مردم که با رای عده‌ای انتخاب شده است که خودش آنان را انتخاب می‌کند. او هیچ حرمت و شرافتی برای ساکنان ایران قائل نیست و حقوق بشر ایرانی را فدای گسترش جنگ‌افروزی‌های خودش کرده است. شما باید با مردم ایران صحبت کنید نه با آقای خامنه‌ای!

آقای آبه

خون انسان از نفت ارزشمندتر است زیرا حیات انسان به خون اوست اما در مملکت ما نفت سیاه بر خون سرخ ارجحیت یافته است و آقای خامنه‌ای به مدد پول این نفت سیاه خون سرخ مردم ما را می‌ریزد. خورشید ژاپن را خون سرخ کرده است و خورشید ما را نفت سیاه کرده است. به رنگ پرچم خودتان وفادار باشید و با مسئول سیاه‌بختی مردم ایران گفت‌وگو نکنید زیرا او مشروعیت ندارد.»

ایران وایر پیشتر با «محمد حسین سپهری» از امضا کنندگان درخواست استعفای رهبر و تغییر قانون اساسی گفتگو کرده است. متن گفتگو اینجا و گفتگوی تصویری در کانال تلگرام ایران وایر قابل دسترسی است.

حقیقت مانا