منصوری در بخارست (رومانی) به دام افتاد و تحویل اینترپل گشت

قوه قضائیه ایران: قاضی منصوری در رومانی بازداشت شده است

سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید متهم ردیف نهم “پرونده فساد” با کمک پلیس اینترپل در رومانی دستگیر شده اما به دلیل توقف پروازها بازگرداندن او به کشور چند روز طول می‌کشد. مشخص نیست که منصوری از چه زمانی در رومانی اقامت داشته است.

غلامرضا منصوری، سرپرست سابق دادسرای فرهنگ و رسانه و قاضی پیشین اجراییات شهرستان لواسانات، در رومانی بازداشت شده است. سخنگوی قوه قضاییه ایران با اعلام این خبر گفته است: «به دلیل محدودیت‌های پروازی ناشی از بیماری کرونا، انتقال وی به ایران و حضورش در جلسه دادگاه فعلا ممکن نیست ولی در روزهای آینده انجام می‌شود.»

قاضی اجراییات شهرستان لواسانات به دریافت ۵۰۰هزار یورو رشوه متهم است. مشخص نیست که آیا منصوری از ابتدای خروج از کشور در رومانی بوده یا خیر. اخبار غیررسمی در شبکه‌های مجازی، مبتنی بر حضور او در آلمان یا اسپانیا بودند.

روز پیش از اعلام رسمی این خبر، یکی از بستگان منصوری در اینستاگرام نوشته بود که او در بخارست دستگیر شده است.

در جریان محاکمه اکبر طبری، نماینده دادستان در دادگاه گفت بود که گوشی تلفن همراه منصوری در ایران روشن بود و دستگاه قضایی فکر می‌کرد او در کشور به سر می‌برد. در این دادگاه هم‌چنین اعلام شد که منصوری گواهی پزشکی مبنی بر بیماری به دادسرا ارائه نداده است.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

قاضی منصوری، متهم ردیف نهم “پرونده فساد” اکبر طبری، معاون اجرایی رئیس سابق قوه قضاییه ایران است. در این پرونده چند قاضی و بازپرس بازداشت شده‌اند.

قاضی منصوری که سابقه صدور احکام سنگین برای فعالان سیاسی و رسانه‌ای را در کارنامه دارد، سال ۱۳۹۸ به عنوان “درمان بیماری صعب العلاج” از کشور خارج شد. او با مطرح شدن اتهاماتش در دادگاه، در یک ویدئو با ابراز ارادات و وفاداری به “نظام و رهبری”، مدعی شد که فرار نکرده و به محض رفع محدودیت‌ها، برای دفاع از خود به ایران برمی‌گردد.

غلامرضا اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفته است: «با بررسی‌هایی که ما انجام دادیم دیدیم این اعلام خیلی جدی نیست و بیشتر یک برنامه تبلیغاتی است. به همین جهت مراتب به پلیس بین‌الملل کشورمان و اینترپل رومانی اعلام شد.»

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

پیشتر گمانهزنی شده بود که منصوری در آلمان به سر می‌برد، اما وزارت خارجه آلمان در پاسخ به پرسش روزنامه‌نگاران اعلام کرده بود که دفاتر دییلماتیک این کشور برای او ویزا صادر نکرده‌اند.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز مدعی شده بودند که منصوری در کلینیک دکتر مجید سمیعی در شهر هانوفر آلمان بستری است، اما پروفسور سمیعی این خبر را جعلی خواند.

بازداشت قاضی منصوری در رومانی در حالی اعلام می‌شود که گزارشگران بدون مرز، به دلیل “سرکوب روزنامه‌نگاران در ایران” از قاضی منصوری به دادگاه فدرال آلمان شکایت کرده است.

منبع: دویچه وله

حقیقت مانا