دفاع از منصوره بهکیش، فعال زندانی- و پیام سیامک نادری

دفاع از منصوره بهکیش، فعال زندانی

سایت رنگین کمان

22 ساعت گذشته
50 بازدید
مشاهده تصویر

+ لیست علاقه

اشتراک گذاری

https://rangin-kaman.net/?p=117095لینک کوتاه

QR Code For:  دفاع از منصوره بهکیش، فعال زندانی

۷۵ تن از خانواده‌های اعدام شدگان و قتل‌های سیاسی در جمهوری اسلامی، با امضای نامه‌ای، صدور حکم زندان برای منصوره بهکیش،‌ از اعضای «مادران و خانواده‌های خاوران» را محکوم کردند و خواستار لغو آن شدند. خانم بهیکش به هفت سال و نیم زندان محکوم شده است.

این حکم از جمله به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» صادر شده است.

به گزارش رادیو فردا منصوره بهکیش در سال ۹۱ هم به چهار سال حبس محکوم شده بود که شش ماه آن تعزیری و سه سال و نیم تعلیقی،‌ به مدت پنج سال، بود.

امضاکنندگان این نامه در این ارتباط نوشته اند: «این مدت در حال اتمام بود که با پرونده جدیدی که برای او باز کرده‌اند، حکم تعلیقی، قطعی و در مجموع، ۱۱ سال و نیم حکم زندان می‌شود.

به نوشته وب‌سایت «مادران پارک لاله»،‌ در نامه‌ای که ۷۵ تن از اعضای خانواده‌های اعدام شدگان و قتل های سیاسی در حمایت از خانم بهکیش امضا شده، دلیل این اتهامات، «دادخواهی» و «فعالیت‌های مدنی، سیاسی، صنفی و فرهنگی» او ارزیابی شده‌است.

منصوره بهکیش از اعضای مادران و خانواده‌های خاوران است که جوانان‌شان در دهه ۶۰ و بخصوص تابستان سال ۶۷ بدون برخورداری از امکان دفاع حقوقی و شرکت در محاکمه‌ای رسمی با نقض حکم حبس یا پس از پایان حبس، اعدام و در مکانی بی‌نام دفن شدند. شش تن از اعضای خانواده خانم بهکیش در آن زمان اعدام شدند.

بر اساس این بیانیه، منصوره بهکیش که شش تن از اعضای خانواده اش در دهه ۶۰ اعدام شده‌اند، «عضوی فعال از مادران و خانواده های خاوران است. کسانی که به گفته خود وی، هیچ گاه حاضر نشدند که از حقوق خود به عنوان یک انسان دادخواه دست بشویند و ظلمی را که در حق شان شده است، به فراموشی بسپارند».

امضاکنندگان بیانیه نوشته اند: «منصوره بهکیش به همراه خانواده‌های دیگر خواستند و می‌خواهند بدانند عزیزان‌شان به چه اتهامی محاکمه و اعدام شدند؟ چرا فرصت دفاع به ‌آنها داده نشد؟ چرا از داشتن حق وکیل و دیگر حقوق متهم محروم ماندند؟».

در این بیانیه همچنین آمده است که خانم بهکیش و خانواده‌های دیگر «خواستار روشن شدن جنایت‌های دهه ۶۰ و به‌ویژه تابستان ۶۷ هستند. خانم بهکیش که دو برادرش در این سال اعدام شدند، و دیگر خانواده‌های اعدام شدگان ۶۷ می‌پرسند به چه جرمی، عزیران‌شان را دوباره محاکمه کردند؟ کجا دفن شان کردند؟ می‌خواهند بدانند در آن تابستان در زندان‌های کشور چه گذشت. می خواهند اعضای هیئت مرگ، تصمیم گیرندگان آن کشتار بزرگ و کسانی که احکام مرگ را اجرا ‌کردند، پاسخگوی اعمالشان باشند».

به گفته سازمان های حقوق بشری و مخالفان جمهوری اسلامی ایران، بین سال های ۶۰ تا ۶۷، شمار زیادی از زندانیان سیاسی، متعلق به گروه‌ها و سازمان‌ها و احزاب مخالف در زندان‌ها زیر شکنجه کشته و یا اعدام شده‌اند.‌

وب‌سایت «مادران پارک لاله»، ۷۵ امضاکننده بیانیه در عین حال، درخواست برای «روشن شدن حقیقت، پاسخگویی مسئولین و حق دادرسی عادلانه در مورد عزیزان‌شان»، «برگزاری مراسم بزرگداشت برای عزیزانش» و «حضور در حرکت مادران پارک لاله»‌ را از جرایم خانم بهکیش دانسته‌اند.

مادران پارک لاله در سال ۸۸ و پس از مقابله حکومت جمهوری اسلامی ایران با معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری همان سال، در اعتراض به آنچه «دستگیری‌ها، قتل و سرکوب معترضان» نامیدند، در پارک لاله تهران تجمع کردند.

دفاع از منصوره بهکیش، فعال زندانی

…………………………………………………………………………………………………..

پیام سیامک نادری

هم میهنان عزیز

دوستان وآشنایان گرامی

دفاع ازخانم منصوره بهکیش، دفاع ازشرف مردم ایران، دفاع ازجان باختگان دهه ۶۰ وسربداران قتل عام شده درسال ۶۷ است. به حمایت از بانویی بپردازید که ۶ تن از اعضای خانواده اش توسط رژیم جنایتکار ولایت فقیه جان با خته اند. اما این جنایت را نه فراموش می کنند ونه می بخشند.

درانتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، پارادوکس وفلاکت رژیم ولایت فقیه آنجاست که روحانی رئیس جمهورنظام، درمیتینگ های انتخاباتی، ناگزیراست برای جلب آراء مردم، ازقضا همان شعارهای را سردهد که مردم بستوه آمده در۴دهه حاکمیّت این جانیان، خواستاربرچیدن این نظام هستند. وآنطور که حتّی «حداد عادل» ازنزدیکان خامنه ایی، ازجنایات دهه ۶۰  بعنوان  «قصه زیر پوست مردم » تعبیر می کند.

روحانی می گوید:«مردم ما اعلام می کنند کسانی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند را نمی‌خواهند.»

به همین دلیل حداد عادل به«صحبت‌های ساختار‌شکنانه» روحانی انتقاد کرده ومی گوید:«اگر فردا در جامعه جهانی به ما بگویند ۳۸سال قاتل بودید وحکم قتل صادر کردید ورئیس‌جمهورتان این را بیان کرده که آدمهایی بودند درنظام شما که کارش دادن حکم اعدام بوده چه باید بگوییم.»

منصوره بهکیش وجدان ملی و قصه زیرپوست مردم ایران است. به دفاع ازشرف و وجدان ملی، به مجامع حقوق بشری ونهاد های مدنی نامه وایمیل ارسال کنید وخواستارآزادی بلادرنگ اوشوید.

اگردرچهاردهه گذشته واکنش نظام جمهوری اسلامی درباره قتل عام۶۷،اتخاذ سکوت بود، خامنه ایی هم پس ازانتخابات به صحنه می آید، تا هم سخنان ساختارشکنانه  وهرم وارانهٔ دستپخت روحانی رابه قاِعده کند وبگوید:« جای شهید با جلاد عوض نشود!.»

به خامنه ای وجلادان پاکترین فرزندان میهن بگویید:« محال است که جای جلاد وشهید عوض شود!»

سایت حقیقت مانا- سیامک نادری ۱۳دی ۱۳۹۶