نظر خامنه ای درباره چند همسری؟: «مخا فق ام- نه بله.» سیامک نادری

زبان آخوندی: «رهبر نگاه خوشبینانه‌ای به چندهمسری ندارد»؟

  یعنی نگاه بدبینانه ای هم به چند همسری ندارم! نمی گوید مخالفم یا موافقم؟. 

  آخوند خامنه ایی می گوید:«‌ مخافقم». یعنی هم مخالفم، هم موافقم!.

  اگر بگویند: بلاخره جان بکن و بگو:« بله، یا نه.» ؟ 

  باز خامنه ایی می گوید:« نه بله »؟

  یعنی هم بله همه نه؟

  با وجود خشم و نفرت نگاه مردم به آخوندها، شریعت اسلام ضد زن وضد        انسان،ناگزیر این زبان هفت سر چونین می چرخاند.

باید این چرخه پست قرون وسطایی را، این مار هفت سر و زبان اسلام را ،  با مارمولک هایش ( خامنه ایی و…)را، به سیاهچاله تاریخ بیندازیم و، بخندیم به ریش هر کس و ناکس از این دست و قماش.

لینک خبر ضمیمه است:

رادیو فردا

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ تهران ۱۸:۳۵

توضیح وب‌سایت خامنه‌ای: رهبر نگاه خوشبینانه‌ای به چندهمسری ندارد

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی

افزایش انتقادها از ترویج موضوع چندزنی در ایران، وب‌سایت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را وادار به موضع‌گیری در این زمینه کرد.

صفحه نخست این وب‌سایت خبر داد که «پیرو انتساب برخی دیدگاه‌ها و تعبیرات» در موضوع «چندهمسری مردان» به آقای خامنه‌ای و «تأثیر آن بر مسائل خانوادگی و شئون اجتماعی»، فتوا و نگاه رهبر جمهوری اسلامی به این موضوع را بیان می‌کند.

وب‌سات علی خامنه‌ای نوشته که او بنا بر «ادله‌ معتبر دینی»، چندهمسری را برای مردان «مباح، اما غیر مستحب» می‌داند.

رهبر جمهوری اسلامی معتقد است، از آنجا که مطابق دلایل قرآنی جواز چندهمسری مردان «مشروط به اطمینان از رعایت عدالت بین همسران شده است، بنابراین هر گاه از نظر عقلایی عدم تحقق رعایت عدالت بین همسران محتمل باشد، ازدواج مجدد شوهر جایز نیست.»

وب‌سایت علی خامنه‌ای نوشته، از آنجا که «در جامعه و کشور ما، ازدواج مجدد مردان غالباً به ضرر استحکام خانواده و موجب تضعیف محبت زوجین و گاه فروپاشی خانواده است»، رهبر جمهوری اسلامی «نگاه خوشبینانه و مثبت» به مقوله چندهمسری ندارد و به همین دلیل گفته که «خدا یکی و محبت یکی و یار یکی».

در روزهای اخیر انتشار یک تبلیغ درباره «کارگاه آموزشی مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چندهمسری» (یا به عبارت درست‌تر چندزنی) بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و اعلام شد که در این کارگاه‌‌ها، استادان «روان‌شناسی و دینی» درباره «ضرورت و احکام» چندزنی سخنرانی می‌کنند.

در این کارگاه‌ها که هدف آنها «کمک به پنج میلیون دختری که امکان ازدواج ندارند» اعلام شده، همچنین استادان برای «مردان متاهلی که شرایط و زمینه را داشته باشند برای اختیار کردن همسر دوم وساطت خواهند کرد».

این موضوع در رسانه‌های ایران بازتاب بسیاری داشته و چندین مقام‌ فعلی و سابق حکومتی درباره آن موضع گرفتند.

از جمله علی مطهری، نماینده محافظه‌کار مجلس ضمن انتقاد از ترویج چندهمسری، آن را «نیاز بشر امروز» توصیف کرده و فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفته «اگر چندهمسری لازم و ضروری است و بر خلاف فطرت و طبیعت نیست، چرا مردها حاضر نیستند چندهمسری زنان را تحمل کنند؟»

حقیقت مانا