تندیس « با حجاب» ندا آقاسلطان در پارلمان ایتالیا، توهین به ندا و زنان و دختران انقلاب و آزادی

سیامک نادری

خشم و اعتراض ایرانیان به نصب تندیس ندا آقا سلطانی با حجاب اسلامی توسط شورای …( مریم رجوی) در پارلمان ایتالیا

مریم رجوی نه ظرفیت تحمل تندیس « بدون حجاب» ندا آقا سلطان را داشت و نه  عکس بدون حجاب او را. درحالیکه پرچم زینب را بدوش می کشد خود را رئیس جمهور برگزیده اسلام دمکراتیک و برد با ر می نامد. در حالیکه ذات اسلام با بردباری مغایرت دارد.

تنديسى ندا آقا سلطان توسط رضا اولیا عضو شورای ملی مقاومت  در ساختمان پارلمان ایتالیا نصب شده است که او را با نماد حجاب اسلامی نشان ميدهد. ضمن اینکه هیچ شباهتی با چهره زیبا و شاداب ندا آقاسلطان نداشت. چرا که زیبایی زن در اسلام نباید مورد توجّه قرار بگیرد.، مریم رجوی نه تنها قصد داشت تندیس ندا آقا سلطان با حجاب باشد، بلکه  عکسی تبلیغاتی ندا در کنار خودش نیز می بایست محجبه باشد، یعنی چیزی شبیه خودش و  نمای مشابهی از تصویر زینب کبری بعنوان الگوی تاریخی زن مسلمان.

 

از راست ابوالقاسم رضایی دبیر شورا و رضا اولیا عضو شورا بهنگام تحویل تندیس به پارلمان ایتالیا

این تندیس با «حجاب اسلامی» پیش از این در سال ۱۳۸۸ توسط رضا اولیا به مریم رجوی هدیه شده بود. نکته قابل توجه اینکه آقای اولیا دو تندیس «بی حجاب» و «با حجاب» از ندا آقا سلطان ساخته بود و آقای اولیا برای خوشایند مریم رجوی و با هماهنگی های ازپیش مقرّر گشته، تندیس « با حجاب اسلامی » ندا آقا سلطان را به مریم رجوی که خود را منادی «اسلام دمکراتیک و بردبار» می نامد، هدیه کرده بود. اما مریم رجوی حتی این برد باری را نداشت تا تندیس بی حجاب ندا آقاسلطان را تحمل کند. زیرا مریم رجوی بکرات در نشست های تشکیلات مجاهدین خلق در اشرف گفته بود «  حجاب همه چیز زن مجاهد خلق است.»:

نمونه دوم تندیس ندا آقا سلطان بدون حجاب  ساخته شده توسط آقای رضا اولیا، به مذاق مریم رجوی خوش نیامد.

مسعود رجوی در اشرف در باره رضا اولیا می گفت:«‌ رضا اولیا زمانی که محمد حسین نقدی زنده بود و مسئول شورا در ایتالیا بود، با ما دعوا داشت که من باید مسئول شورا در اینالیا باشم و نه محمد رضا نقدی. محمد رضا نقدی در ۲۵ اسفند ۱۳۷۱ در میدان البا رم  در ایتالیا توسط رژیم جمهوری اسلامی ترور شد.

 

لینک :

https://www.trendsmap.com/twitter/tweet/1275870203180613633

مسئله حجاب آنچنان قداستی برای مریم رجوی برخوردار است  که حتی در فرانسه به خانم عفت اقبال که در طیف هوادار و سمپات آنها بودند و هیچگونه وابستگی تشکیلاتی نداشتند  به آنها نیز توصیه می شود که حجاب داشته باشند.

نوشته خانم عفت اقبال:

برگی از دفتر خاطراتم، دستگیری و آزادی مریم رجوی بخش دوم

https://www.facebook.com/notes/efat-eghbal/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%85-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%B1%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AF%D9%88%D9%85/10156872179671673/

تندیس دوم ساخته خانم پائولا اسلیتر، مجسمه ساز آمریکایی است که در دو نمونه « باحجاب» و «بی حجاب» است که این تندیس نیز بنوعی سر از مجاهدین خلق در آورد و توسط خانم مرجان به مجاهدین خلق و رجوی( ارتش آزادیبخش) هدیه شد:

 

خانم پائولا سلیتر مجســمه ساز آمریکائی در همان زمان تندیسی از سر ندا را با روسری ساخت که در سانفراسیسکو نصب شد. او اعلام کرد که تصویر بدون روسری ندا را د راختیار نداشته است و به محض دست یافتن به چنین تصویری، تندیس دیگری از ندا خواهد ساخت.

خانم سلیتر به این وعده خودوفاکرد و تندیس دیگری از ندا ساخت رها از حجاب. تندیس جدید در دوازدهم سپـتامبر 2009 درساختـمان موسـوم به “کاخ هنرهای زیبا” در سان فرانسیسکو رونمائی شد

http://hambastegi-madaran.blogspot.com/2009/10/blog-post_356.html

 

لینک ها:

مجسمه ي ندا به اشرف-مصاحبه كامل

https://www.youtube.com/watch?v=YiL6oeWPfgs

 

مجسمه اهدايي ندا آقا سلطان به اشرفيان از طرف خانم مرجان خواننده محبوب ايراني

https://www.youtube.com/watch?v=WsoxLnueQ-s

 

این درحالی است که ندا آقاسلطان اساساً هیچگونه پایبندی به حجاب اسلامی نداشته و با آن مخالف بود، و یک نمونه عکس رسمی با حجاب تحمیلی نیز، طبق قوانین رعایت حجاب در حاکمیّت جمهوری اسلامی، صرفاً  جهت استفاده در ادارات دولتی و امور اداری بکار گرفته می شد.

عکسهای ندا آقا سلطان جای تردید و ابهامی باقی نمی گذارد:

 

این درحالی است که در تشکیلات مجاهدین خلق و در اشرف ( عراق) مقایسه شهدای سازمان مجاهدین با شهدای قیام ۸۸ همیشه یک حرف بیشتر نبود که شهدای خود را بالاتر و با ارزشتر می دانستند، حتّی مسئولین سازمان درباره ندا آقا سلطان هم همین حرفها زده می شد:« ندا یک زن عادی بود که رفته بود خیابان وتیر خورد. شهدای ما کجا و ندا کجا؟!». چنین حرفهایی از طرف مسئولین سازمان یا مریم رجوی و نسرین ( مهوش سپهری) ما( اعضا) را از درون می خورد و روحمان را آزار میداد،  زیرا ما نباید در درون تشکیلات خودمان با مردم وجانباختگان ملی و خانواده های ارزشمند و دردمند  آنها چنین درویی  وبی حرمتی داشته باشیم. امّا در تبلیغات بیرونی، از هدیه مجسمه ندا آقا سلطان به مریم رجوی دراجلاسیه میان دوره ایی شورای ملی مقاومت در بهمن ۸۸ یاد می شود. تمامی این برنامه ها برای نمایش و تبلیغات بیرونی و فریب مردم و افکار عمومی  است. اوّلین کسانی که از این مردم فریبی رنج می بردند و زخمی می شدند، کسی جزاعضای سازمان نبودند که پشت صحنه این نمایشات درویی را بخوبی شاهد بودند.

توضیح اینکه این سخنان مسئولین در باره ندا آقا سلطان را بیش از ۳۰۰۰ عضو حاضر در تشکیلات مجاهدین خلق شاهد هستند.

مقوله موضعگیری بیرونی و تبلیغاتی مجاهدین خلق و رجوی، با آنچه که در درون تشکیلات بیان می شود تنها  به این مورد برنمی گردد؛ کما اینکه تمام اعضا و بیش از ۵۰۰ تنی که تاکنون در آلبانی از مجاهدین خلق جدا شده اند و اکنون در اروپا و آلبانی و… بسر می برند از شاهدین این حقایق هستند.

بکارگیری  ایدئولوژی اسلامی  در یک  توتالیتاریسم و در تشکیلات سازمان مجاهدین خلق نیز از شاخص های  بارز اسلام۱۴۰۰ ساله ای است که برتمام اندیشه و عمل مسعود و مریم رجوی سایه گسترده است.

کمااینکه ما شاهد پوشاندن صورت و ساق پای رومینا در رسانه های جمهوری اسلامی هستیم، مدعی اپوزیسیون و بقول خودشان آنتی تز خمینی و رژیم جمهوری اسلامی نیز شانه به شانه هم حرکت می کنند.

سردیس محجبه مریم میرزاخانی رونمایی شد

سمت راست معصومه ابتکار درکنار تندیس محجبه مریم میرزا خانی

https://kayhan.london/fa/1396/06/29/%D8%B3%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D8%B3-%D9%85%D8%AD%D8%AC%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D8%AE%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C

 

عکس رومینا و پوشاندن اندام او با فتوشاپ

روزنامه جام‌جم و صداوسیما فقط موهای رومینا را نپوشانده بلکه مانتویش را با فتوشاپ بلندتر کرده، مچ پایش را نیز پوشانده

نمونه اول:

محسن نیکنامی (کمال) که جزء فرماندهان ارشد مقر بود پس ازسرکوب قیام سال ۸۸ درایران، درصحبت دونفره با همدیگرداشتیم نکاتی می گفت و اینکه:« تا کارگران نیایند وسط ، کارحل نمی شود. هر کجا کارگران باشند کاربه درگیری و زدن و شکستن می کشد وهمه چیز را درب و و داغان کرده وتسخیر می کنند. والّا قیام درسطح دانشجویی درحدّ تظاهرات و شعاردادن باقی می ماند». کمال می گفت: «اینقدر نگویید کارگرها! (خطابش به افرادی بود که درتشکیلات از کارگران دفاع می کردند و…)؟!، یک شب با همین کارگرها باشید می بینید که چطور بی سیرت تان می کنند!.» من ازاین حرف بسیارجا خوردم باورم نمی شد که چنین حرفی در باره کارگران زده شود چون منفی ترین حرفی بود که می شد در باره کارگران زد. و اینکه موارد «خاص» را نمی توانیم «عام» کنیم و تعمیم بدهیم به همه کارگران و چنین بیربط حرفی را بعنوان یک مقوله قابل بحث بیان کنیم. می دانستم که چنین حرف سنگینی نمی تواند در ذهن فرماندهان باشد و توسط فرماندهان به دیگران ابراز شود. بویژه توسط کمال!. حدس می زدم این بحث در نشست مسعود رجوی باسطح فرماندهان ارشد صورت گرفته است!؛ تا اینکه دوهفته بعد نوار نشست رجوی برای همه اعضا پخش شد. عین همین عبارات را رجوی درباره کارگران می گفت:«اینقدر کارگر کارگر نکنید، همین کارگران اگر یک شب با آنها باشید، همانجا بی سیرت تان می کنند (همراه با لحن طعنه آمیز  وحالت استهزای چهره رجوی).و… »

نمونه دوم:

رجوی و مجاهدین خلق در اطلاعیه ها و سخنرانی ها می گفتند:« بنام خدا وبنام خلق قهرمان ایران». مهوش سپهری(نسرین) همردیف رهبری؟!، درحضور مسعود و مریم رجوی و ۴۰۰۰ رزمنده ارتش آزادیبخش میگوید :«این مردم بی غیرت، بلند نمی شوند انقلاب کنند؟!. اینها لیاقت این رهبری(رجوی)را ندارند».او که همطراز مسعود ومریم رجوی قرار گرفت واخباراین همردیفی بیرونی هم شد، چنین توهین نفرت انگیزی به مردم روا می دارد؟. در حالیکه مسعود و مریم رجوی ساکت بوده و ازاین می گذشتید راستی چرا می باید این رهبری تا بدین حدّ به جاه و آزسرکش خود میدان دهد. راستی هدف ما، رهبری رجوی است ؟ یا آزادی و حق حاکمیّت آحاد مردم ؟.

نمونه سوم:

در باره قیام ۱۳۷۸و اینکه تظاهر کنندگان  را به پیروی از خط اصلاح طلبان و خاتمی منتسب می کرد و چون از شعارها و خطوط سیاسی و استراتژیک مجاهدین خلق پیروی نمی کردند …رجوی گفته بود:« باید این دانشجویان را گرفت گذاشت سینه دیوار و اعدامش ان کرد»

کینه مریم رجوی در باره مسیح علی نژاد و نسرین ستوده  و دختران انقلاب و یک میلیون امضا و…امری بود که در مقالات سایت سازمان مجاهدین خلق بخوبی پیداست:

لینک:

کینه توزی مریم رجوی ازمسیح علی نژاد وشکوه دختران انقلاب. سیامک نادری

عکس ویدئو کلیپ اهدا تندیس به مریم رجوی

 

عنوان کلیپ ها با شبرنگ زرد مشخص شده است

 

حذف ویدئو  مریم جوی و تندیس ندا آقا سلطان از یوتیوپ

امروز بهنگام نوشتن مقاله متوجه شدم سازمان مجاهدین خلق ویدئویی که در یوتیوپ و سایت های تابعه مجاهدین خلق وجود داشت، و رضا اولیا تندیس ندا آقا سلطان را به مریم رجوی هدیه میدهد ….، بصورت کامل حذف کرده و در یوتیوپ و… یافت نمی شود. از آنجا که ویدئو فوق را پیش از این در سال ۱۳۹۵عکس گرفته بودم و در کتاب ویراستاری نشده «حقیقت مانا» ، بعنوان سند موجود است. این اولین بار نیست که سازمان مجاهدین ویدئو کلیپ ها را بدلیل نفرت افکار عمومی و یا بدلیل اطلاعاتی که در آن وجود دارد از دسترسی خارج و از یوتیوپ حذف می سازد. نمونه ویدئوکلیپ حذف شده را ذیلاً می آورم:

 

رئیس جمهور برگزیده زینبی

مریم رجوی پرچم زینب بدست همراه با زنان مجاهد که برسر می زنند و مردانی که در ردیف پشت درحال سینه زنی هستند

 

فراخوان به اعتراض برعلیه نصب تندیس ندا آقا سلطان با حجاب اسلامی در پارلمان ایتالیا نیز بخشی از همین مخالفت افکار عمومی با ایدئولوژی ارتجاعی و برده ساز و ضد زن اسلام و تحمیل حجاب اجباری است.

 

لینک فراخوان در فیسبوک:

به رابرت فيکو، رئيس پارلمان ايتاليا

در مورد مجسمه ندا آقاسلطان

رابرت گرامى،

ما مطلع شديم که تنديسى از ندا آقاسلطان در ساختمان پارلمان شما نصب شده است که او را با حجاب نشان ميدهد.

زنان و مردان آزاديخواه ايران حجاب را سمبل تبعيض عليه زنان ميدانند و ندا آقاسلطان هم در اعتراض به تحميل شدن اين سمبل تبعيض بر زنان وعليه حکومت ضد زن و ضد انسانى در سال ۲۰۰۹ به خيابان آمد و جانش را از دست داد.

ما از نصب تصاوير و مجسمه هاى زنانى که در مبارزه عليه حجاب اجبارى جانشان را از دست دادند در مراکز عمومى حمايت ميکنيم ولى وجدان انسانى ايجاب ميکند که آنها به همان شکلى تصوير شوند که خود ميخواستند و آرزو داشتند، يعنى بدون حجاب.

امضاء کنندگان:

https://www.facebook.com/Jalil.Jalilie/posts/3068609886520747

 

مریم رجوی، طبل میان تهی 

از آنجا که ما با تهی بودن ایدئولوژی ارتجاعی اسلام و ضد آزادی و ضد زن بودن و  ناقض  حقوق انسان بودن مواجه هستیم، مریم رجوی نیز تنها با شکوهمند نشان دادن قدرت و امکانات مالی، تدارکاتی و سازماندهی خود را به نمایش می گذارد. این عکس گویای جاه طلبی و نشان دادن عظمت خود است و از سوی دیگر تهی بودن از محتوا، به همان نسبتی که به اشکال بار و  وزن می دهیم، سعی داریم بدین وسیله محتوای تهی و بی ریشه خود را پنهان می سازیم.

 

شعری که در لیبرتی و بهنگامی که در تشکیلات مجاهدین خلق بوده ام  بهترین سند از این پوسیدگی و بی محتوایی را نشان می دهد:

 

“زیر برق تکنولوژی “                ۵/۶/۱۳۹۱

 

زیرچترتکنولوژی

نورباران پروژکتورها

با سُس های ایدئولوژیکی

خویشتن را آراست

به زرق و برق

در کشاکش این قوس و قزح رنگین

رخ تاب می دهد

شکوهِ سلطنتی چُونین

واقعیت سرکش جاهی پنهان

وکمندی – سوی نگاهها

 

آه – فرو می ریزد به دل

وخونابی چشم ها

و”حقیقت” مبهوت !

لب اش را دندان گرفت و چید

ته مانده بُزاق را

“حنظلِ حقیقت” را

فرو میداد !

از چُنین فردیتی سُترگ-

شیفتۀ خود –

 

اینسان – آبی ایمان شکست !

آبیهای دیده

در شکست نور

سیاه گشت !

از باژانه هایی چُونین .

نور باید

از درون حقیقت خویش ببارد

نه از برون.

 

ازکتاب:«‌من آبی سرا و،‌ سراب؟!» 

 

حقیقت مانا