« تظاهرات دادخواهی ۶۷»، یا « نمایش دادخواهی حق ربوده شده رهبری رجوی » و پرسشهای پیش رو . سیامک نادری

سیامک نادری

مجاهدین خلق اولین کسی بودند که دستگیری حمید نوری( عباسی) را « ” شو“ وزارت اطلاعات » نامیدند و از قضا پس از ۱۴ ماه پا کوبیدن بر آن جهت تئوریزه کردن اتهام زنی سیاسی…، اینک اولین کسی هستند که برای محاکمه حمید نوری( شو وزارت اطلاعات) به برگزاری تظاهرات در استکهلم و در مقابل مجلس سوئد پرداختند؟،‌ و شعار میدادند: « داد خواهی شهیدان حق مسلم ماست» ؟، « نوری جنایت پیشه – محاکمه در پیشه» و بسا عجیب تر اینکه در این تظاهرات تعداد شرکت کنندگان در یک دادخواهی ملی و به نسبت آمار ۳۰/۰۰۰ قتل عام شده ۶۷،‌ تنها ۸تن حضور داشتند؟. بعبارتی اولین مخالفان و منکران دستگیری حمید نوری، اکنون اولین برگزار کنندگان تظاهرات بسود « ” شو“ وزارت اطلاعات » رژیم جمهوری اسلامی  هستند؟

دیروز ۲۸ دی ماه ۹۹ مجاهدین خلق در یک اقدام عجولانه و صرفاً نمایشی و تبلیغاتی تحت عنوان«‌ تظاهرات یاران شورشگر، دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷ مقابل پارلمان سوئد در استکهلم» را به اجرا گذاشتند. این اقدام با توجه با سوابق موضعگیری های مجاهدین خلق در طی ۱۴ ماه گذشته در دستگیری و محاکمه حمید نوری در سوئد بیش از پیش بر ابهام و تناقضات افزوده و پرسش هایی جدّی را پیش روی همگان و دادخواهان ۶۷ و بویژه اهداف و نیّات رهبران مجاهدین خلق می گذارد. معلوم نیست با این تظاهرات برای دادخواهی سینه می زنند، یا برای رجوی و رهبری عقیدتی مجاهدین ؟

عکس تظاهرات ۸ نفره مجاهدین خلق در ۲۸ دی ماه ۹۹ در استکهلم در مقابل پارلمان سوئد

لینک :

تظاهرات یاران شورشگر، دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷ مقابل پارلمان سوئد در استکهلم

پرسشهای پیش رو

۱- سازمان مجاهدین خلق هرگز ولو حتی یکبار بصورت مستقل خبر بازداشت حمید نوری را در رسانه ها خود انتشار نداده است؟

۲- در طی پانزده حکم بازداشت حمید نوری که توسط دادستان سوئد صادر شده است، مجاهدین خلق هرگز خبر آنرا در سایت های خود انتشار نداده و در این مورد در سکوت و سانسور مطلق بسر برده است؟

این در حالی است که در طی این مدت بیش از صد مقاله، گزارش، مصاحبه، برنامه تلویزیونی و پرونده سازی و اتهام زنی برعلیه آقای ایرج مصداقی انتشار داده و حتی توسط یکی از مهره های شناخته شده خود بنام حسن حبیبی خواستار محاکمه ایرج مصداقی شده است:

حسن حبیبی

محاکمه ایرج مصداقی به جرم لو دادن و شکار مخالین دیکتاتور

لینک :

نامه ای به نینا (سه سیامک و اتهامات مصداقی)

 

این درحالی است که مجاهدین خلق  از اختصاص صفت « تواب بخون تشنه » نسبت به آقای ایرج مصداقی پا را فراتر گذاشته و این صفت را به « توابان تشنه بخون» ارتقاء بخشیده و به صفت جمعی بدل ساخته و شاهدین دادگاه حمید نوری و  دادخواهان ۶۷ و حمایت آنان از محاکمه حمید نوری را مورد هدف قرار میدهد.

۳- انتخاب تظاهرات در روز ۲۸ دی ماه۹۹ در یک روز « برفی» نه نشانه کم هوشی و عدم برنامه ریزی و…، بل نشانه تیزهوشی رهبری عقیدتی درجهت منافع و منویّات گروهی و سازمانی خود است، تا بدین شکل فضا و صحنه را طوری به تصویر بکشد که گویی تنها این مجاهدین خلق هستند که حتی در سوز و سرما و برف و بوران نیز برای دادخواهی ۶۷ و محاکمه حمید نوری به خیابان و میدان آمده و فعالیت کرده و پرچم دادخواهی را برافراشته اند؟ .

گویی درطی این ۱۴ ماه از وجود چنین دادگاهی بی خبربوده و یکباره دست به چنین عملی میزنند… و این تداعی ضرب المثلی است که« حسنی به مکتب نمی رفت روزی هم که می رفت جمعه می رفت). از قضا مجاهدین نیز روز جمعه( یکشنبه ی اروپا) و روز تعطیل را برای تظاهرات در مقابل مجلس سوئد انتخاب کرده است.

 

۴ـ مجاهدین خلق تنها منبع ای است که آمار ۳۰۰۰۰ ( سی هزار) تن از قتل عام ۶۷ به میان می آورد، اگر این آمار صحیح است این پرسش پیش می آید که : آیا مجاهدین خلق تنها می تواند ۸ تن را بسیج کرده و به تظاهرات بکشانند؟ و بویژه آنکه در اولین تظاهرات دادخواهی و آنهم درشهر استکهلم و در مقابل پارلمان سوئد و یک ساختمان خالی چنین نمایش حقیری را بوجود بیاورد؟

۵- چرا می بایست تظاهرات دادخواهی ۶۷ و محاکمه حمید نوری، تنها ۸ تن حضور داشته باشند؟ آیا اهمیّت و شآن این دادگاه و محاکمه تاریخی یکی از جنایتکاران قتل عام ۶۷ در سوئد،‌ می بایست تظاهراتی با حضور ۸ تن صورت گیرد؟، این قابل فهم و پذیرش نیست که تظاهرات برای دادخواهی۶۷ و یک دادخواهی درسطح ملی، اقدام به برگزاری تظاهرات ۸ نفره کرد. این تظاهرات نه یک پیروزی، بلکه یک شکست برای دادخواهی است و چه بسا تبلیغ یک شکست!؟

۶ـ علت عدم صدور اطلاعیه از برگزاری تظاهرات فوق توسط مجاهدین خلق در رسانه ها و فضای مجازی چیست؟. آیا اطلاع داشتند که کسی به تظاهرات اعلام شده توسط آنها نخواهند آمد؟ . آیا عمد داشتند در چنین سطحی برگزار شود؟ مجاهدین که همواره طی این سالیان تظاهرات سیستماتیک در چند شهر برگزار می کردند چرا در این مورد تک مورد و در سوئد تظاهرات برپا کردند؟

البته مجاهدین خلق همواره در ناگزیری ها و بن بست های سیاسی و استراتژیک دست به اقداماتی می زنند و از جمله پیشنهاد جبهه همبستگی ملی را ارائه می کنند، و البته  رجوی در نشست های درونی در این باره می گوید:«‌ این را پیشنهاد می کنیم تا دست آنها را بلحاظ سیاسی ببندیم و نگویند تمامت خواه هستید و…»

۷- روز ۲۸ دی ۹۹ برابر یکشنبه ۱۸ ژانویه۲۰۲۱ ، نه تنها مجلس سوئد بلکه همه ادارات و نهاد ها و حتی بسیاری از فروشگاه ها و…تعطیل است. همچنین قوه تصمیم گیرنده در این مورد دولت سوئد بود که موافقت خود را با محاکمه حمید عباسی را نیز ماه پیش اعلام کرده بود،‌ بنابر این تظاهرات در مقابل مجلس سوئد جز بار نمایشی و بزرگ نمایی تظاهرات چیز دیگری در پی نداشت و مجلس سوئد نقش اجرایی و یا نظارتی و … در این دادگاه ندارد؟

۸- مجاهدین خلق در ۲۴ آبان ۹۸ طی اطلاعیه ای تحت عنوان« ماجرای دژخیم بازداشت شده در سوئد»(‌۲) که این موضوع را در محور « جنگ سیاسی با مزدوران رژیم»( ایرج مصداقی و منتقدین به شورا و مجاهدین) و نه خود رژیم، دسته بندی می کند، نوشته است :

« اما هم‌چنانکه با سازمانهای معتبر بین‌المللی در میان گذاشته شده است، خلع ید از ایادی رژیم در پرونده حمید نوری لازمهٔ هر گونه رسیدگی جدی قضایی و عاری از معامله و زد و بند است. نباید اجازه داد رژیم و ایادی آن برای مطامع خود قتل‌عام زندانیان را مورد سوءاستفاده قرار دهند.»

به عبارتی مجاهدین خلق به عناوین مختلف خواهان خلع ید از ‌آقای ایرج مصداقی بودند و این موضوع را لازمه حضورشان در این دادگاه عنوان می کردند. اینک برگزاری این تظاهرات زیرا سوال است. و بویژه اینکه تاکنون هیچ فرد، جریان و سازمانی بدلایل مشخص( تبدیل شدن یک پرونده قضایی و درحال بررسی،‌ به یک پرونده سیاسی و رسانه ای پیش از موعد مقرر و تآثیرمنفی آن برسیستم قضایی سوئد و یا هرگونه اعمال فشار بر دادگاه و…) از برگزاری تظاهرات در مورد محاکمه حمید نوری نه تنها در سوئد، بلکه در هیچ شهر و کشوری خود داری کردند. تا قضات و دادگاه به بهانه سیاسی بودن و شانتاژ رسانه ای و … دادگاه را به تعویق نیندازند. به همین دلیل برگزاری این تظاهرات تأثیری در دادگاه نداشته و حد اقل می توان گفت تا زمان شروع دادگاه نیز تآثیر مثبتی نخواهد داشت، جز بهره برداری گروهی و اهداف و منویّآت شخصی رهبری مجاهدین خلق. و یک فرار به جلو .

 

۹- در گزارش کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت در ۱۴ تیر ۹۹ ( ۳ )چنین آمده است:

گزارش كميسيون قضايي شوراي ملي مقاومت پيرامون شهادت دادن و ارائه اسناد در مورد دژخيم حميد نوري (عباسي)

تاریخ ایجاد در 14 تیر 1399

« اطلاعيه كميسيون امنيت شوراي ملي مقاومت در ۲۴ آبان ۱۳۹۸ در باره «ماجراي دژخيم بازداشت شده در سوئد» با افشاي مكالمات آخوندهاي جنايتكار محمد مقيسه‌اي (ناصريان) و علي رازيني، تشبثات اطلاعات رژيم براي سفيدسازي مزدور مصداقي را برملا كرد. در اين اطلاعيه خاطرنشان شده بود«در مرحله پاياني رژيم، جنگ گرگها بالا گرفته و به چنين ” شو“ هاي اطلاعاتي راه ميبرد كه با سوءاستفاده از خون شهيدان، قبل از هر چيز در خدمت سفيدسازي برگهاي سوخته، عليه جايگزين دمكراتيك است. بخصوص كه در اثر تلاشهاي بي وقفه رئيس جمهور برگزيدة مقاومت كار جنبش دادخواهي در سالهاي اخير بالا گرفته و رژيم بيش از هر زمان نيازمند مقابله و فرو بردن آن در آب گل‌آلود است.»

سازمان مجاهدین پاسخ نمی دهد اگر دستگیری و محاکمه حمید نوری ««در مرحله پاياني رژيم، جنگ گرگها بالا گرفته و به چنين ” شو“ هاي اطلاعاتي راه ميبرد » به چه دلیل وارد شوهای وزارت اطلاعات شده و حتی فراتر از آن خود را بازیچه این شوها نموده و حتی با تماس با رازینی و مقیسه ای( ناصریان جلاد) پرداخته و شنود آنرا ارائه میدهد. سوال این است که شما چگونه به این سرعت توانسته اید به وزارت اطلاعات وصل شوید و با عناصر جنایتکار و مسئول آن ارتباط برقرار کنید؟

۱۰- کمیسیون قضایی در اطلاعیه فوق که حاوی تناقضات بسیاری است … از جمله چنین نوشته است:

«۳ – برغم محدوديتهاي ناشي از اپيدمي كرونا كه سفر را بسيار سخت و يا ناممكن ميكرد، شماري از زندانيان بصورت حضوري و يا از طريق ويدئو كنفرانس توسط مقامات قضایی مسئول پرونده در سوئد استماع شده و برخي در نوبت هستند.»

کمیسیونی که نام «قضایی» را یدک می کشد نه تنها حتی خود تا بدین حد فاقد عدالت در قضاوت است بلکه حتی ناگزیر دروغگویی، ترفند و دورویی است، و « کرونا» را بهانه قرار داده است درحالیکه دستگیری و محاکمه حمید نوری پیش از کرونا و در آبان ماه ۹۸آغاز شده بود؟

 

۱۱- در اطلاعیه « ماجرای دژخیم بازداشت شده در سوئد» شنود رازینی و مقیسه ای توسط مجاهدین خلق انتشار یافته است. محتوای سخنان رازینی و مقیسه ای دال بر عدم فعالیت حمید نوری بوده و از وی بعنوان یک کارمند ساده نام برده شده است و این شنود نه تنها به زیان رژیم جمهوری اسلامی و حمید نوری جنایتکار نیست، بلکه می تواند در دادگاه بسود حمید نوری بکار گرفته شود؟

اهداف مجاهدین خلق از ارائه این شنود مشخص نیست؟ و مجاهدین خود بخوبی می دانند که در دادگاه این شنود بسود رژیم و حمید نوری تمام خواهد شد؟

یکسال پس از ارائه این شنود مجاهدین ادعای جدید و عجیبی کردند مبنی براینکه این شنود باعث شناسایی هویت حمید نوری شده است؟

این درحالی است که شاهدین اولیه با ارائه شکایت و شناسایی او توانسته بودند این جنایتکار را دستگیر کنند و پس از آن نیز در آبان ماه ۹۸ شاهدین دیگری توسط دادستان پرونده به سوئد فرا خوانده شدند و به شهادت و شناسایی او پرداختند و از جمله نگارنده که توسط حمید نوری در گوهردشت شکنجه شده بودم.

شنود و مکالمات بدست آمده از رازینی و مقیسه ای( ناصریان ) توسط سازمان مجاهدین خلق را بخوانید. آیا این شنود می تواند به زیان جنایتکاری مثل حمید نوری ( که بهمراه داود لشکری از معاونین ناصریان رئیس زندان گوهردشت در قتل عام ۶۷ ) باشد و در دادگاه بتوان برعلیه او جنایتکاریش استفاده کرد؟ پس علت انتشار این شنود چیست؟

متن شنود از رازینی توسط مجاهدین خلق چنین ارائه شده است:

« اما رازینی رئیس شعبه ۴۱دیوانعالی رژیم که در دوران قتل‌عام مجاهدین ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح رژیم را برعهده داشته است می‌گوید:

«ببینید، مثلاً اهمیت اطلاعاتشان چقدر بوده؟ هر چه فکر می‌کنم، چی گیرشان آمده؟ مثلا اطلاعات بالایی دارد؟ یا مثلاً یک بازجویی بوده در اوین سال شصت، مثلا چی ازش در میآید؟ چیزی در نمیاد که، اطلاعات سوخته.

مدرک می‌خواهد، این مدرک میخواد، یعنی اعلام می‌کنند فرض کنید دستگاه قضایی ما با خونسردی و خیلی آرام اعلام می‌کند که ایشون در گذشته و در سه دهه قبل از این در فلان ارگان کارمند جزء بوده و بعد هم بازنشست شده و رفته، آنها نمی‌توانند روی این مانور بدهند،اگر یک سمتی چیزی داشته باشه

حالا مثلاً یک بازجویی که پرونده‌های محدودی از رده‌های پایین دستش بوده، آن موقع هم یادتان است که چیزها چطور بوده دیگه دادسراها و شعب اش اینا، خیلی اینها اختیارات قضایی به آن صورت نداشتند، در واقع ابزار تحقیق بوده، چیزی بارش نیست، نه اطلاعاتی داره که سیستم اطلاعاتی ازش استفاده کنه.»….».

همچنین این شنود از قول مقیسه ای می گوید:

« کارمند بود، کارمند، کارمند، و مدیر دفتر من بود، کارمند بود در دادگاه انقلاب قبلاً در سال شصت و بحبوحهٔ منافقین اینها…. تا الآن ۱۰بار رفته بود و هیچ کاری نداشتند. مرتب به کشورهای خارجی می‌رفت و منعی وجود نداشت

این همسرش که زنی طلاق داده بوده و اختلاف داشتند با همدیگر. این با ان خانمه که طلاق گرفته بود فامیل بودند و اینها… شوهره به پلیس داده اینها. این آقا، آره مثلاً پدر خوانده این خانم، مثلا در نظام فعاله.»

۱۲- در همین گزارش« ماجرای دژخیم بازداشت شده در سوئد» آمده است:

« منابع خاص و خط دهنده

درباره « منابع خاص» ایرج مصداقی که به بی‌بی‌سی گفت، این منابع خاص و خط دهنده، بنا بر تجربه و نمونه‌های متعدد، سر در وزارت اطلاعات رژیم دارند.»

سازمان مجاهدین پاسخ نمی دهد اگر منابع آقای ایرج مصداقی بنا به تجربه آنها( مجاهدین خلق)،‌ سر در وزارت اطلاعات دارد، پس به چه دلیل خود مسئولان مجاهدین خلق سر در وزارت اطلاعات کرده و با عناصر اصلی جنایات رژیم همچون رازینی و مقیسه ای رابطه برقرار کرده است ؟

چگونه می توان این استاندارد دو گانه و بقولی « یک بام و دو هوا» را توجیه و تفسیر کرد؟

اصلی ترین پرسش

صدها پرسش در این زمینه وجود دارد، اما اصلی ترین پرسش را رهبران مجاهدین خلق باید پاسخ دهند که هدف از برگزاری این تظاهرات در مقابل مجلس سوئد بدون اینکه موضوعیت خاصی در این روز بخصوص داشته باشد، چیست؟

آیا این تظاهرات نشانه ورود علنی و البته بصورت« شرمگینانه» به موضوع دادگاه حمید نوری است که تاکنون درسکوت و سانسور وبی خبری مطلق توسط آنها اعمال می گشت؟

آیا این تظاهرات نمایشی با شیوه « فیتله پایین» ( تظاهرات کوچک ۸ نفره و تک نمود) زمینه سازی و عادی سازی جهت پنهان ساختن مواضع پیشین و حضور علنی در این امر و در شروع دادگاه حمید نوری در آینده پیش رو خواهد بود؟

بنا به تجربیات ۳۶ ساله حضور در تشکیلات مجاهدین خلق و از آنجا که از شاهدین قتل عام ۶۷ هستم، هیچگونه تصویر و برداشت مثبتی از چنین اقدامی ندارم. در آینده در این باره بیشتر خواهم نوشت.

تظاهرات دادخواهی ۶۷ در استکهلم، نه بمثابه دادخواهی بکله بر طبق روایت همیشگی مجاهدین خلق دادخواهی برای حق ربوده شده رهبری رجوی است،‌ همچنانکه رجوی بارها از خمینی بعنوان « سارق رهبری» و یا « دزد انقلاب» نام برده است و مریم رجوی نیز گفته است :«‌ رهبری انقلاب حق مسعود بود» که توسط خمینی دزدیده شد.

کمااینکه در مراسم سالیانه ۲۰۱۸ در ویلپنت پاریس مریم رجوی از « حق مقاومت» و سهم خون و شهدای مجاهدین در هر تغییر و تحولی در آینده سخن گفته بود.

 

ضمیمه :

۱) تظاهرات یاران شورشگر، دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷ مقابل پارلمان سوئد در استکهلم

https://news.mojahedin.org/i/%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D9%87%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%AA%D9%84-%D8%B9%D8%A7%D9%85-%DB%B6%DB%B7-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%A6%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DA%A9%D9%87%D9%84%D9%85

۲) ماجرای دژخیم بازداشت شده در سوئد
جنگ سیاسی با مزدوران رژیم

 

https://news.mojahedin.org/i/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%98%D8%AE%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A6%D8%AF

۳) گزارش کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت پیرامون شهادت دادن و ارائه اسناد در مورد دژخیم حمید نوری (عباسی)

جنگ سیاسی با مزدوران رژیم

https://news.mojahedin.org/i/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%82%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%DA%98%D8%AE%DB%8C%D9%85-%D8%AD%D9%85%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3%DB%8C

حقیقت مانا