از لبنان عروس خاورمیانه، تا عروس سیاه پوش حزب الله

سیامک نادری

درحالیکه هنوز ۶ماه از مرگ قاسم سلیمانی نگذشته است،  و خامنه ای زیر پرس بحرانهای سیاسی و مالی دست به گریبان است، وصلت دخترسلیمانی با فرزند مرد شماره دو حزب الله لبنان «حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌هاشم صفی‌الدین»، پیش و بیش از آنکه وصلتی از روی علائق و انتخاب شخصی و روابط خانوادگی به حساب آید، شائبه های بسیاری در مورد این پیوند و انگیزش های سیاسی حرکت در مسیر راه پدر و انتقام خون او به چشم می آيد.‌ بنظر می رسد که پیوندی که حتی بارقه های ایدئولوژیک آن بسیار کم سو و بی رنگ است. اما فارغ از هر هدف  و انگیزشی، آنچه که آشکار و پیش رو قرار دارد از این پس شاهد حضور پر رنگ حزب الله و…در معادلات سرکوب مردم و اعتراضات داخل کشور خواهیم بود، و  بیشترین سود برنده این وصلت، اگر چه  بنظر طنز می نماید اما از دید خامنه ای چیزی نیست جز:

« عروس حزب الله  وصلتی سیاسی از بی پولی خامنه ای ولی فقیه مسلمین جهان برای حزب الله لبنان».

زینب مغنیه خواهر عماد مغنیه از فرماندهان حزب‌الله لبنان که سال ۲۰۰۸ در سوریه – دمشق کشته شد خبر ازدواج زینب دختر قاسم سلیمانی را در اینستاگرامش منتشر کرد.

زینب سلیمانی به زبان عربی مسلط است و بدلیل علاقه بسیار به پدرش در سفرها به همراه پدرش …از جمله عراق در زمان درگیری ها … رفت و آمد داشت.

لبنان دیروز،  عروس خاور میانه

لبنان عروس خاورمیانه ، اینک با بد یُمنی وجود شوم و منحوس حزب الله، در فقر و تلاشی سیستم موزائیکی تقسیم قدرت بازمانده از جنگ جهانی دوم،‌ و شیوع فساد و تروریسم اسلامی،‌ برکت از سرزمین زیبای بیروت رخت بربسته، و بدا بد تر ، نفس قدرت مالی پمپاژ کننده آن ( رژیم جمهوری اسلامی) در حکم «ام القرای اسلامی» به شماره افتاده است. شاید خامنه ای می اندیشد عروس «سلیمانی» و تحفه ی ایران اسلامی به حزب الله، بتواند در نقش امداد رسانی روحی و روانی، و مرحمی بر زخم های باز و ناعلاج سیاسی و استراتژیک همپیمانان خاورمیانه ای رژیم جمهوری اسلامی و جبهه شکست خورده حلال شیعی گردد.

تحریم ها و تنگنای اقتصادی و بی پولی و جیب های تهی رژیم جمهوری اسلامی و خامنه ای و عدم ارسال کمک های مالی به شیوه سالیان پیشین به حزب الله، و از سوی دیگر ضربه خوردن حشد الشعبی و گروه های وابسته به جمهوری اسلامی درعراق، فروپاشی خاکریزهای منطقه ای رژیم نمایان می سازد.

پاسدار سلامی در کنار سید هاشم صفی الدین در گردهمایی جوانان مقاومت (شباب المقاومة) برای بزرگداشت سردار سلیمانی و شهید المهندس در قم

هنوز هیچ عکسی از چهره همسر زینب در دسترس نیست اما وزارت خزانه‌داری آمریکا پدرش سیدهاشم را سال ۲۰۱۸ در فهرست تروریست‌های بین‌‌المللی قرار داد. یکسال پیش از آن نیز عربستان سعودی او را به عنوان تروریست در لیست سیاه قرار داده بود. پدر داماد متهم به دادن مشاوره به گروه‌‌های مسلّح شیعه در طراحی عملیات تروریستی است و از مدافعان سرسخت بشار اسد رئیس جمهوری جنایتکار سوریه است.

سیدهاشم صفی‌الدین سال‌هاست در سخنرانی‌‌های خود بر لزوم مقاومت و مبارزه مسلحانه علیه اسرائیل تا  «رهایی قدس» و نابودی اسرائیل تاکید می‌‌کند.

عموی داماد، عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله در ایران و مسئول شبکه قاچاق مواد مخدر حزب الله است

صفی الدین (سمت راست) نماینده حزب الله در تهران و از بستگان شیخ حسن نصرالله رهبر این گروه است

بی یی سی

  • 17 مهٔ 2018 – 27 اردیبهشت 1397
آمریکا نماینده حزب الله در( عبدالله صفی الدین) تحریم کرد

لینک

https://www.bbc.com/persian/world-44164107

خصلت ازدواج های سیاسی

ازدواج های سیاسی جزئی از ذات اسلام و قبایل عرب است. زیرا پیش و پس ازاسلام، ازدواج مهمترین عامل وحدت و پیوند قبایل و طایفه های مختلف در جهت پیشبرد اهداف حکومتی و همپیمانی و اتحاد انسانی، اجتماعی و سیاسی بود. کما اینکه محمد پیامبراسلام نیز چنین روشی را پیشه کرده بود و از جمله عایشه دختر ابوبکر در سن ۹سالگی و همچنین دیگر زنان… به همسری محمد در آمد.

همچنانکه عایشه دختر ابوبکر از قبیله تیم، حفصه دختر عمر از قبیله عدی، ام حبیبه دختر ابوسفیان از بنی امیه، سوده دختر زمعه از قبیله بنی اسد، میمونه از قبیله بنی هلال و صفیه از یهود بنی اسراییل  و… پیوند زناشویی برقرار کرد.

 

اسلام رایج و سنّت های ازدواج رهبران

ازدواج سیاسی رجوی و فیروزه بنی صدر

ازدواج مسعود رجوی با فیروزه بنی صدر ( درسن ۱۸ سالگی)  نمونه دیگر از ازدواج های سیاسی است تا با بکارگیری چنین شیوه ای رجوی بتواند همپیمانی خود با آقای  بنی صدر را پایدار ساخته و دوام و قوام بخشد. در این ازدواج ها  «زنان» وسیله و ابزار کاری جهت پیشبرد سیاست ها و دستیابی به اهداف هستند. اگر چه عمر این ازدواج به دوسال و چهار ماه نکشید و پس از یک دوره یکساله قهر وجدایی خانم فیرزوه بنی صدر از رجوی جداشد.

 اطلاعیه‌ اعضای دفتر سیاسی و کمیته مرکزی سازمان مجاهدین

در مورد «ازدواج فرخنده» مسعود رجوی با دوشیزه فیروزه بنی صدر:

«این تصمیم برحسب یکی از مواد جمع‌بندی سالیانه‌ی سازمان در بهار (۶‍۱) که ضرورت ازدواج‌های مختارانه‌ی خواهران و برادران ما را – چه در داخل و چه در خارج از کشور- توصیه نموده است اتخاذ شده و از سنن متعالی پیامبر اکرم، ائمه‌ی اطهار و همه‌ی انقلابیون الهام می‌گیرد که در گرماگرم حادترین مبارزات سرنوشت‌ساز اجتماعی و سیاسی، به پیوند زناشویی به مثابه‌ی امری ضروری و مقدس و در متن مبارزه‌ی انقلابی و ایدئولوژیکی خود نگریسته‌‌اند. …. ما امیدواریم که پیوند امروز، نمود آموزنده و مبارکی باشد برای ایران دمکراتیک و متحد فردا. ایرانی عاری از قهر و عناد و خونریزی که در آن همه آرزوهای تفرقه‌افکنانه ارتجاعی  توطئه‌های نفاق‌افکنانه‌ی ضد‌انقلابی و امپریالیستی نقش بر آب شده و دیگر از جنگ‌ و جدایی‌های خمینی گرایانه‌ اثری در آن نباشد. به این ترتیب سازمان مجاهدین خلق ایران تصمیم انقلابی برای چنین ازدواجی را در زمره‌ی مهمترین تصمیمات تلقی نموده و همه‌ی الزامات دمکراتیک و انسانی و خانوادگی آن را به مثابه‌ی تکلیف ایدئولوژیک، به مسئول اول و فرماندهی عالی سیاسی – نظامی خود خاطرنشان می‌کند.»

نشریه اتحادیه انجمن‌های دانشجویان مسلمان خارج از کشور شماره ۵۹ مهر ۱۳۶۱ ص ۱ و ۲

 

مواضع و سخنان بنی صدر در باره ازدواج مسعود رجوی و فیروزه بنی صدر

در نشریه هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران در شماره ۵۹ خود در تاریخ ۳۰ مهر۱۳۶۱ اخبار مربوط به ازدواج مسعود رجوی با فیروزه بنی صدر را منتشر میکند.

ازدواج دوم مسعود رجوی هشت ماه بعد از کشته شدن همسر اولش اشرف ربیعی صورت گرفت

این ازدواج چه در روابط درونی سازمان چه در اطلاعیه ها بعنوان یک ازدواج غیرسیاسی و بر اساس علاقه و تصمیم دو طرف مطرح شده بود. با این وجود با بروز اختلافات سیاسی میان رجوی و بنی صدر، این ازدواج نیز دو سال بعد به طلاق انجامید

متن اطلاعیه دفتر بنی صدر(صفحه اول):
.مراسم ازدواج خانم فیروزه بنی صدر با آقای مسعود رجوی به تاریخ ۲۵ مهرماه ۱۳۶۱ بسادگی برگزار شد
آقای بنی صدر خطبه ای ایراد کرد و از جمله گفت:

«…در این جامعه ها , از ازدواج مقاصد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی منظور میشود و در محیط فرهنگی انجام میگیرد که در آن زن بیشتر از مرد دون انسان به حساب می آید.
در اسلام ازدواج تنها بر عقیده و علاقه استوار است. این ازدواج نیز میان شما دو انسان خالی از هرگونه محاسبه سود و زیان سیاسی و مالی و… برقرار میشود. شما خود بدان تصمیم گرفته اید و باید از آن مراقبت کنید که در محاسبات تباه کننده، پاکی و صفایش را از دست ندهد. این ازدواج وقتی اسلامی و موفق است که به جمع و تفریق های سیاسی و غیر آن آلوده نشود…»

 

 

ازدواج های سیاسی مبتنی بر اسلام و همپیمانی ها بین دو نیرو  و جریان در این ۱۴۰۰ ساله ادامه داشته است، همچنانکه ماشین های حمل عروسان از سوی مقامات ارشد و ایادی رژیم جمهوری اسلامی و حوزه علمیه قم، تا جاده ای بسوی عراق و حوزه علمیه نجف، و یا بالعکس،‌ تاکنون همواره پرترافیک بوده و خواهد بود.

 

زینب سلیمانی در کنار برادرش

در مراسم تشییع جنازه  پدرش در دانشگاه تهران که از تلویزیون ایران به صورت زنده پخش شد. او در بخشی از این سخنرانی گفته بود: «با خون پدر شهیدم در میدان نبرد حریف می طلبم.»

دبیر کل حزب‌الله لبنان (سیدحسن نصرالله) و زینب سلیمانی

زینب سلیمانی در گفتگوی خود با شبکه ی لبنانی المنار گفته بود:

«می‌ دانم عموی عزیزم سید حسن نصرالله انتقام پدرم را می‌گیرد»، صحبتی که از نزدیکی خانواده ی سلیمانی با دبیر کل حزب الله لبنان حکایت داشت.

وصلت زینب دختر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، با پسر نفر دوم دبیر کل حزب‌الله لبنان (سیدحسن نصرالله) چیزی جز تقویت روحیه و ابراز نزدیکی جهت مستحکم ترکردن پیوند سیاسی وایدئولوژیک و به نمایش گذاشتن این امر نبوده و نیست. اما ورای این پیوند در بالا، حقیقت این است که بدون کمک های مالی و پشتیبانی لجستیکی و تسلیحاتی و تدارکاتی به حزب الله ، هر گونه وصلتی و نمایش سمبلیکی « بی مایه فطیر است».

در شرایط کنونی لبنان بطور عام  و حزب الله بطور خاص نیازمند وجود غذای اصلی است، و نه « سُس». اما ناگزیری های رژیم حاکم بر ایران و خامنه ای چیزی جز ارائه چاشنی «سُس درمانی» نیست،‌ باید دانست که  عروس زینبی، لبنان را زیبا و حزب الله را ارضا نخواهد ساخت.

مشکلات خاورمیانه و لبنان و…بسا فراتر از وصلت های سببی و شیوه های کهن اسلام و عروسان زینبی است.

همچنانکه« دوپینگ ۲۰۰میلیون دلاری برای روحیه باختگان نیروی قدس و مدافعان حرم» پس ازمرگ قاسم سلیمانی در نقش یک مسکن موضعی برای ضربه روحی وارد آمده به نیروی قدس و شبه نظامیان تحت امرش محسوب نمیشود خبرهای دو روز اخیر نیز نشاندهنده همین امر است:

رادیو فردا 

۰۸ / تیر/۱۳۹۹

دومین حمله هوایی به شرق سوریه، همزمان با حضور قاآنی در منطقه

« بنابر گزارش‌ها و تصاویر منتشرشده، اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، ساعاتی پیش از حمله اول در همین منطقه حضور داشته است.»

https://www.radiofarda.com/a/Nine-Iran-backed-fighters-killed-in-second-raid-in-Syria/30695079.html

رادیو فردا

۶تیرماه ۱۳۹۹

حمله به مقر کتائب حزب‌الله؛ ارتش عراق بازداشت ۱۴ تن را تایید کرد

«ارتش عراق بدون نام بردن از گروه کتائب حزب‌الله، بازداشت ۱۴ تن را که در حملات متعدد راکتی به منطقه سبز بغداد دست داشته‌اند تایید کرد؛ از سوی دیگر گروهی از افراد مسلح با حضور در منطقه سبز خواستار آزادی بازداشتی‌ها شدند.»

 

مصطفی الكاظمی نخست وزیر عراق دستور جمع آوری تمامی تصاوير مربوط به خمینی، خامنه ای و قاسم سليمانی از تمام ميادين و خيابان های عراق را صادر كرد.

همچنانکه در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ در گزارش تحقیقی « قاسم سلیمانی و لاجوردی، دو جنایتکار و پیشانی جنگی برون و درون مرزی نظام» ارائه دادم:

« دو ضربه استراتژیک به القرای اسلامی

۱) کورتاژ ام القرای اسلامی

درهم شکستن خاکریزهای رژیمی که خود را ام القرای اسلامی می نامید و خاکریزهای خود را درخارج از میهن می چید، اینک با تظاهرات مستمر درلبنان و عراق در ۵ ماه اخیر برعلیه فساد و دخالت خارجی( ایران) و پایان جنگ در سوریه و آتش بس و مذاکرات صلح دریمن و… کورتاژ ام القرای اسلامی  درمنطقه است

زیرا فرو ریزش خاکریزها در خارج …همچون ساعت شنی، خامنه ای را ناگزیر می کند خاکریزهای متناسب با شرایط جدید در داخل میهن بنا کند. راستی کدام خاکریز و قدرتی است که بتواند درمقامل سیل مردم بأیستد. حضور انبوه مردم و سیل توده ایی همان وحشتی است که تمام دیکتاتوران را بخود می لرزاند. قیام آبان ۹۸ و ادامه آن در دیماه نشان میدهد که خامنه ای و رژیم نی توانند از این «وضعیت قرمز» دردرون مرز خلاصی یابند.

 

۲) کشتن قاسم سلیمانی سمبل چرخش سیاست امریکا

ضربه اصلی نه  کشته شدن  قاسم سلیمانی، بل چرخش سیاسیت امریکا است

ضربه ای که خامنه ای از کشته شدن قاسم سلیمانی دریافت کرد، فراتر از فقدان این فرمانده یکه ی سپاه قدس در برون مرزبود؛ زیرا خامنه ای فهمید که ضربه سخت تر و هولناکتر ازمرگ قاسم سلیمانی، ضربه ایست که بر بنای صدور تروریسم وارد شده است، تغییر سیاست و واکنش بسیار قوی و کوبنده امریکا است، کما اینکه اروپا نیز به کشته شدن قاسم سلیمانی روی خوش نشان داد.  سیاست خارجی امریکا مثل یک کرگدن است که اگر چه به سختی میچرخد اما وقتی این کرگدن و سیاست خارجه امریکا چرخید، از این پس قدرت منحصر بفرد نظامی اش را به تمام  و کمال به بنمایش  می گذارد. این چرخش سیاست و حمله مرگبار امریکا اصلی ترین ضربه به امیال ولی فقیه مسلمین جهان در بسط حاکمیّت ام القرای اسلام است.

کماینکه موضعگیری بعدی مسئول پرونده ایران آقای برایان هوک همین را نشان میدهد.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه  سوم بهمن ۹۸- ۲۳ ژانویه۲۰۲۰

برایان هوک، قاآنی را به سرنوشتی مشابه قاسم سلیمانی تهدید کرد

برایان هوک، سرپرست گروه ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا به اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس هشدار داد. هوک گفت چنانچه قاآنی همان سیاست قاسم سلیمانی را در پیش گیرد، به سرنوشتی مشابه سرنوشت او دچار خواهد شد… از ادامه سیاست سلیمانی در منطقه پرهیز کند.

دوپینگ ۲۰۰میلیون دلاری برای روحیه باختگان نیروی قدس و مدافعان حرم

خامنه ای در حالیکه مردم سیستان و بلوچستان براثر سیل با گرسنگی و فقر و آوارگی دست به گریبانند برای روحیه بخشیدن به نیروهای قدس و گروه های وابسته به آن ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی در اختیار سپاه قدس قرار داده است. درشرایطی که خامنه ای و ام االقرای اسلام درمنطقه بلحاظ جنگی و عملیاتی خلع سلاح میشود، این حاتم بخشی از کیسه مردم، نمی تواند روحیه ازدست رفته نیروهای سپاه قدس و گروه های نظامی وابسته را  ازشکستن شاخ جنگی برون تسلی بخشد.

رادیو زمانه-  دی ۱۳۹۸

مجلس ۲۰۰ میلیون یورو به سپاه قدس اختصاص داد

خون‌بهای  قاسم سلیمانی از جیب ملت ایران: در دو ماه باقی‌‌مانده سال مجلس شورای اسلامی به دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از محل بودجه صندوق توسعه ملی ۲۰۰ میلیون یورو بودجه جداگانه به سپاه قدس اختصاص داد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۱۷ دی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی «طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی» گفت:

«در دو ماه باقیمانده سال ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای حمایت از نیروی قدس اختصاص می‌دهیم.»

لاریجانی در لابلای سخنانش گفت: «همه ملت ایران پشتیبان محور مقاومت هستند.»

روشن بود که رئیس مجلس شورای اسلامی برای تخصیص اعتبار جداگانه در دو ماه آخر سال از صندوق توسعه ملی به حضور پرشمار مردم  در شهرهای اهواز و تهران و مشهد و قم در تشییع جنازه قاسم سلیمانی تکیه دارد. لاریجانی یادآوری کرد:

«این میزان اعتبار برای حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران که مسوولیت مقاومت در سطح منطقه را برعهده دارد، تعلق می‌گیرد. اذن تخصیص این مبلغ از مقام معظم رهبری اخذ شده است.»

لینک مقاله :

قاسم سلیمانی و لاجوردی، دو جنایتکار و پیشانی جنگی برون و درون مرزی نظام

النهایه اینکه این پیوند سیاسی در یک بازی دو سر باخت برای مردم ایران، آنچنانکه خون زینب بیامیزد با خون و جان حزب الله، و از این پس نیروهای تحت امر حزب الله با توجیه بسا ساده تری بتوانند بعنوان بازوان خامنه ای برای سرکوب قیام مردم ایران بکار گرفته شوند. همچنانکه فاطمیون و… در کشتار قیام آبان ۹۸ بکار گرفته شدند، اینک در چشم انداز پیش رو باید دانسته باشیم که  ما با تروریست های حزب الله و حسن نصرالله و« سید‌هاشم صفی‌الدین » در خاک کشورمان ایران و خیابانها  آن بعنوان دشمنان خود روبرو هستیم.

نمونه ای از موضعگیری زینب سلیمانی گواه این حقیقت است:

ماجرای سحر خدایاری، معروف به دختر آبی

یکی از اتفاقاتی که نام زینب سلیمانی را به شدت بر سر زبان ها انداخت، واکنش او به اظهار نظر یکی از بازیگران درباره ی ماجرای سحر خدایاری، معروف به دختر آبی بود.

ماجرا از آن قرار بود که یکی از بازیگران زن به نام صبا کمالی در پستی اینستاگرامی، در دلنوشته ای خطاب به امام حسین نوشته بود که دختر آبی از او هم مظلوم تر است. این مقایسه واکنش تند زینب سلیمانی را به دنبال داشت و او در یک استوری صحبت های صبا کمالی را مورد انتقاد قرار داد:

لینک:

https://rooziato.com/1399257975/%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%A8-%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C/

همراهی زییب سلیمانی با پدرش قاسم سلیمانی در سفرها …از جمله به عراق

« حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در جریان ملاقات با خانواده سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، ضمن عرض تسلیت، با بیان خاطره‌ای خطاب به دختر شهید اظهار داشت:

«یک‌بار شما را با حاج‌قاسم در عراق دیدم، اگر به خاطر داشته باشید وقت افطار بود. خیلی برایم عجیب بود، از حاج قاسم پرسیدم چرا دخترت را در معرض خطر قرار داده و به عراق آورده‌ای؟ ایشان پاسخ داد: دخترم بسیار به من وابسته است و اغلب اوقات اصرار می‌کند.»

لینک ویدئو ضمیمه است:

https://www.yjc.ir/fa/news/7206192/%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%A8-%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

 

حقیقت مانا