ادعای تظاهرات۰۰۰ ،۱۵نفری مجاهدین دربرلین؟، و جمعیت قابل شمارش

دو عکس و تصویر متفاوت از یک تظاهرات مجاهدین دربرلین حقایق را برملامی کند.

یک عکس بهتر از هزار کلمه

دوربین مجاهدین یک لحظه اشتباه کرد و جمعیت را از زاویه بالاتر نشان داد. چهار ردیف جلو با صف ۴۰ تا ۵۰ نفره ، و صف های بعدی پشت آنها، با فاصله از هم ایستادن( چیدن تظاهرات) در عرض و طول خیابان و با پرچم ها و بادکنک ها سعی درنشان دادن امتداد صف جلو به شکل یک تظاهرات با صف های طولانی ازجمعیت را دارند . اما یک تصویر و عکس کاملا گویا است.

عکس از زاویه بالا  و نشان دادن خیابان وصف های خالی ازجمعیت، برگرفته از ویدئو سایت مجاهدین خلق :

عکس از زاویه پایین تر ونشان دادن خیابان مملو ازجمعیت، برگرفته از ویدئو سایت مجاهدین خلق :

 نکاتی چند ازیک تظاهرات:

– چند ملاحضه بر ادعای جواد دبیران ازمجاهدین خلق مبنی برشرکت «۱۵ هزار نفر با حدود ۲۵۰ اتوبوس از سراسر آلمان درتظاهرات»:

۱) اعلام ۲۵۰ اتوبوس برای رقم سازی ۱۵۰۰۰ شرکت کننده است.

۲)شرکت کنندگان نه ازسراسر آلمان؟، بلکه با بسیج ازسراسراروپا( کشورهای اسکاندیناوی، انگلیس وحتی امریکا) به تظاهرات آورده شده بودند.

۳) مجاهدین خلق پیش از تظاهرات برای خبرنگاران رقم سازی کرده بودند. به نقل ازسایت مجاهدین خلق:

خبرگزاری د پ آ (D P A )  روز ۶ ژوئیه ۲۰۱۹ از آلمان گزارش زیر را منتشر کرد:

« امروز در برلین هزاران نفر می خواهندبرای حقوق بشر و (مخالفت با ) مجازات اعدام در ایران به خیابان ها بیایند

دویچه وله:« یکشاهد عینی{ ازمجاهدین خلق؟- کروشه از من است }  تعداد حاضران در گردهمایی برلین را حدود ۸ هزار نفر برآورد کرد اما جواد دبیران از دفتر نمایندگی شورای مقاومت ملی ایران در آلمان به دویچه وله گفت: «۱۵ هزار نفر با حدود ۲۵۰ اتوبوس از سراسر آلمان به این مراسم آمده بودند .»

۴)حضور سخنرانان و سیاستمداران اروپایی و حتی از امریکا  نشانگر بسیج گسترده برای این تظاهرات است، زیرا رجوی برای تأثیرگذاری بر تحولات نه از طریق پایین( مردم) بال از بالا( دولت ها و مشخصاً امریکا) چشم دوخته است.

۵) مقاله ایلان برمن، معاون ارشد رئیس اندیشکده شورای سیاست خارجی آمریکا در واشنگتن در روز پنج‌شنبه دو روز پیش از این تظاهرات  با عنوان «درک مجاهدین خلق» در مجله نشنال اینترست منتشر شد، بخشی از این لابی مجاهدین خلق است:

صدای امریکا    ۱۴تیر۹۸

ایلان برمن: مقامات ایالات متحده به نقش مجاهدین خلق در آگاه‌سازی آمریکا از خطر جمهوری اسلامی اذعان می‌کنند

لینک مقاله ایلان برمن درصدای امریکا ضمیمه است:

https://ir.voanews.com/a/us-iran/4988318.html

درقسمتی از این مقاله آمده است:

« ایلان برمن، معاون ارشد رئیس اندیشکده شورای سیاست خارجی آمریکا در واشنگتن، در مقاله‌ای که روز پنج‌شنبه با عنوان «درک مجاهدین خلق» در مجله نشنال اینترست منتشر شد، نوشته است: «[سازمان] مجاهدین خلق – حتی اگر بخواهیم آن را با معیارهای بسیار آشفته و پراکنده سیاست‌های اپوزیسیون ایران نیز بسنجیم – یک سازمان بحث‌برانگیز است؛ سازمانی که سیاست‌گذاران ایالات متحده غالبا از آن برداشت نادرستی دارند و رقبایش چهره شریری را از آن ارائه می‌دهند. با این وجود، این سازمان بخش مهمی از هرگونه گفتمان مهم درباره آینده ایران است؛ گفتمان‌هایی مانند آن‌چه که اکنون در واشنگتن، و همزمان با اجرای قاطع و مجدانه کارزار فشار حداکثری دولت پرزیدنت ترامپ بر ضد جمهوری اسلامی، جریان دارد»

برمن می‌نویسد: «مجاهدین خلق به دنبال آشتی گسترده با ایرانیان خارج از کشور نیست. این گروه، دیگر عناصر اپوزیسیون را بیشتر به عنوان منتقدان رژیم – و نه جایگزینان دارای امکان موفقیت – می‌انگارد. به زبان بسیار ساده [می‌توان گفت] مجاهدین خلق بر این باور است که پس از چهل سال مقاومت فعال، اکنون بیش از هر شخصیت یا گروه دیگر حاضر در عرصه مبارزه با جمهوری اسلامی، از خود مایه گذاشته است. اعضا و پشتیبانان این [سازمان] نیز بر این باورند که فقط آنها دارای سازمان، دیدگاه، و انضباط لازم برای ایستادگی در نبرد با آیت‌الله‌های ایران هستند.»

۶) دبیرخانه شورای ملی مقاومت با مسئولیت مریم رجوی طی اطلاعیه ای  نیز از تظاهرات با رقم بیش از ۱۵۰۰۰هزار ایرانی یادکرد.

فارغ از محتوا و عملکرد سازمان مجاهدین خلق می بایست بر قدرت مالی و امکانات فراوان، سازماندهی و قدرت لابی گری بعنوان نقاط قوت آن انگشت گذاشت.

حقیقت مانا