جنایت ها و سکوت ها، ‌و مختومه شدن پرونده قتل کاظم رجوی، سکوت رجوی در سال۱۳۷۲

سیامک نادری

درحالیکه رادیو فردا، بی بی سی، صدای امریکا، دویچه وله و بسیاری دیگر از رسانه ها خبر «مختومه شدن پرونده ترور کاظم رجوی» را تیتر خود ساخته اند، واکنش رجوی و سایت های تابعه آن در این مورد بسا بی رنگ و بو است و در دو سایت خود نیز انتشار این خبر، زیر سایه سایر خبر و گزارشها محو شده است و همچنین در بسیاری از سایت های تابعه مجاهدین خلق  اساساً خبری در این مورد موجود نیست.؟

دادخواهی از جنایت رژیم جمهوری اسلامی، هرگز نمی بایست با منافع سازمانی و گروهی و سیاسی، مشروط و آلوده گردد. جهت روشنگری افکار عمومی، کوتاهی از پیگیری قتل  و سازشی که در این مورد از سوی مسعود رجوی صورت گرفته بود را ارائه میدهم.

کما اینکه رهبران مجاهدین خلق و سایت های تابعه در قبال قتل «جرج فلوید» که جهانی را برانگیخت، هیچگونه موضعگیری و انعکاسی از این جنایت انتشار نداده اند، تا بتوانند خط ترسیم شده رجوی تحت عنوان« خط موازی رفتن با امریکا» و خشنود سازی ترامپ را ادامه دهند.

همچنانکه در جنایت و سلاخی «جمال خاشقچی» بدلیل رابطه با عربستان سعودی سکوت مطلق در پیش گرفتند، درحالیکه حقوق بشر امری تفکیک ناپذیر و جهانشمول است.

درسال ۱۳۷۲ بهنگام تحویل دو تروریست و قاتل دکتر کاظم رجوی به رژیم جمهوری اسلامی،‌ رجوی در درون تشکیلات پیامی داد که تمامی اعضای سازمان مجاهدین خلق و از جمله جداشدگان از تشکیلات مجاهدین، از شاهدین این حقیقت هستند.

رجوی در این پیام گفت:«‌ بدلیل اینکه خواهرمریم( مریم رجوی) در فرانسه حضور دارد، ما فقط یک اطلاعیه دادیم اما تحویل دهی این دو قاتل کاظم رجوی را به رژیم جمهوری اسلامی را دنبال نمی کنیم، زیرا نمی خواهیم برای حضور خواهر مریم اکنون در فرانسه است، دولت فرانسه مشکلی پیش بیاورد. نمی خواهیم با فرانسه تضاد کارکنیم. زیرا با تحویل دهی این دو قاتل به رژیم ایران، آنها یک امتیاز به رژیم جمهوری اسلامی دادند و ما هم یک امتیاز از آنها گرفتیم( حضور مریم رجوی در فرانسه) ، و حضور خواهر مریم در فرانسه برای ما خیلی مهم است. و در این مورد تنها به صدور یک اطلاعیه بسنده کردیم اما این موضوع را پیگیری نمی کنیم.»

اگرچه پروژه اعلام ریاست جمهوری و حضور در فرانسه برای کسب حمایت بین المللی و…، باشکست مواجه شد و رجوی گفت:«‌ من مریم را به اشرف برگرداندم.»

کما اینکه رهبران مجاهدین خلق و سایت های تابعه در قبال قتل «جرج فلوید» که جهانی را برانگیخت، هیچگونه موضعگیری و انعکاسی از این جنایت انتشار نداده اند، تا بتوانند خط ترسیم شده رجوی تحت عنوان« خط موازی رفتن با امریکا» و خشنود سازی ترامپ را ادامه دهند.

همچنانکه در جنایت و سلاخی «جمال خاشقچی» بدلیل رابطه با عربستان سعودی سیاست سکوت مطلق در پیش گرفتند، درحالیکه حقوق بشر امری تفکیک ناپذیر و جهانشمول است.

ننگ سکوت مریم رجوی، سند و لینک مقاله خاشقچی درسایت سازمان مجاهدین

لینک:

ننگ سکوت مریم رجوی، سند و لینک مقاله خاشقچی درسایت سازمان مجاهدین

 

موارد بسیاری از این دست حتی در قبال دوستان و متحدین سیاسی فلسطینی خود به چشم می خورد و تنها یک نمونه جهت یاد آوری بسنده می کنیم:

« ننگ سکوت وخفت وخواری مریم رجوی درمقابل ترامپ و کشتارفلسطینان»

لینک :

ترامپ، مریم سلامت می کند – کُرنش نثارت می کند

سکوت خفت بار و ننگین مریم و مسعود رجوی درقبال جنایت ترکیه و موضع ترامپ

لینک:

سکوت خفت بار و ننگین مریم و مسعود رجوی درقبال جنایت ترکیه و موضع ترامپ

 

سکوت «کمیسیون امنیت و ضدتروریسم» شورا

در این میان سکوت کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورا که می بایست اولین ارگان ذیربط در اتخاذ موضعگیری در این امر باشد، جای بسی تعجب است. کمیسیونی که در صدور اطلاعیه های پی درپی برعلیه منتقدان و جداشدگان از تشکیلات مجاهدین وشورا هیچ فرصت و زمانی را از دست نداده و نمی دهد، تاجایی که حتی پس از انتشار یک پست فیسبوکی توسط اینجانب، که از قضا بسود حق پناهندگی مجاهدین و برعلیه ایادی رژیم جمهوری اسلامی نیز بود، ‌بفاصله ۲۰ دقیقه پس از انتشار این « پست فیسبوکی»، بی گدار به آب زده  …اطلاعیه صادر کرده و از حول حلیم به داخل دیگ می افتد.

پس از صدور این اطلاعیه برای روشنگری هرچه بیشتر از محتوای این « کمیسیون امنیت و ضد تروریسم»، مقاله ای نوشته و حقایق را ارائه دادم:

آه ای بانوی کین سیاه تاب چقدر نیازمندی به جعل و تحریف و دستبرد و بیتوته در سراب

seyamaknaderi نوامبر 6, 2019

« حقایق ثبت شده بر روی پست فیسبوک، خارج ازدست من و این بانوی زبون و درمانده است، اگر دادگاهی باشد، همین اسناد بر محکومیت این نابکاری و تبهکاری برای ایجاد ترور و وحشت میان جداشدگان( بیش از۵۰۰جدا شده از انتقال به آلبانی) از مجاهدین خلق و همچنین اعضای شورا، برای جلوگیری از انتشارحقایق خیانت، فساد و جنایت در درون تشکیلات کافی است. بارها گفته و بازمی گویم خانم و آقای رجوی؟، بفرمایید دادگاه!»:

… پس از ۲۰ دقیقه که این پست را در فیسبوک گذاشته ام و هنوز درحال گشت و گذار درفیسبوک و اخبار هستم، مریم رجوی از آن عکس گرفته و همان شب بلافاصله طی صدور اطلاعیه  کمیسیون… ، بعنوان سند؟ صبح روز بعد در تمام سایت های تابعه مجاهدین خلق انتشارداده است، بدون اینکه متن کامل پست و کامنت ها و همچنین پاسخ ها و مواضع من به کامنت ها را انتشار دهد؟. این جعل و فریب درحالی است که این پست، توضحات  و پاسخ ها به کامنت ها … دیشب در فیسبوک ثبت شده و قابل دسترسی عموم است.»

لینک:

آه ای بانوی کین سیاه تاب چقدر نیازمندی به جعل و تحریف و دستبرد و بیتوته در سراب

 

 

سکوت مسعود رجوی

در این میان سکوت مسعود رجوی که پس کشته شدن قاسم سلیمانی توسط امریکا ( دولت ترامپ) فرصت برای ظهور و عرض اندام پیدا کرده است و خطر کمتری برای خود و جانش احساس میکند،  دو  و سه روز یکبار، حتی برای جوانان مبارز درعراق و لبنان و … پیام صادر میکند، سکوت در زمینه قتل برادرش دکتر کاظم رجوی، باز هم جای بسا تعجب و تأمل دارد.

توضیح اینکه از سال ۱۳۸۲ بدلیل حضور مجدّد مریم رجوی در فرانسه (پیش از حمله امریکا به عراق و سقوط صدام)، همچنان دست مسعود رجوی را در موضعگیری  بسته است و بطور مشخص  اقدام عمل مشخص  مجاهدین خلق که همواره بصورت برگزاری تظاهرات و آکسیون های مختلف در کشورهای اروپایی و امریکا و…خود را نشان میداد در این مورد مشخص( مختومه شدن پرونده ترور دکتر کاظم رجوی) به چشم نمی خورد. زیرا اگرچه مریم رجوی بیش از ۹۸ درصد زمان خود را در آلبانی اقامت گزیده است، اما بدلیل اهمیّت حضور سیاسی که فرانسه دارد، مجاهدین هنوز هم نیاز دارند تا فرانسه را بعنوان پایگاه سیاسی خود حفظ کنند، و نمی خواهند برای حضور مریم رجوی، و جای پایی که در فرانسه دارد مسئله سازی صورت گرفته و یا مشکلی پیش بیاید.

 

در آرشیو سایت ایران افشاگر در باره قتل دکترکاظم رجوی چنین نوشته شده است:

سایت ایران افشاگر

«بازگرداندن قاتلان پرفسور “کاظم رجوی” به آغوش آخوندها

خبرگزاری فرانسه ۱۴دی۱۳۷۲: «امروز قاضی تحقیق مسئول پرونده قتل “کاظم رجوی” فاش کرد که سوئیس در سه نوبت خود را برای انتقال دو ایرانی آماده کرده بود اما هر بار پاریس در آخرین لحظات استرداد اعلام‌شده را لغو کرده بود.»

لینک:

https://www.iran-efshagari.com/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D8%B8%D9%85-%D8%B1%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82%E2%80%8C%D8%A8%D8%B4%D8%B1/

 

اطلاعیه جدید شورا در باره مختومه شدن پروند دکتر کاظم رجوی

سایت مجاهدین خلق روز گذشته۱۹ خرداد ۱۳۹۹ اطلاعیه ای از سوی شورای ملی مقاومت در این زمینه صادر کرده است :

شدیدترین اعتراض به دولت سوئیس به‌خاطر بستن پرونده قاتلان دکتر کاظم رجوی

« … مقاومت ایران قوی‌ترین اعتراض و محکومیت درباره بستن پرونده ترور دکتر کاظم رجوی را اعلام می‌کند و آن را مانند فراری دادن دو تن از قاتلان دستگیر شده در فرانسه در روز ۳۱ دسامبر ۱۹۹۳ به‌وضوح یک معامله و زد و بند سیاسی می‌داند. تروریسم و جنایت علیه بشریت که بی‌دریغ از جانب فاشیسم دینی حاکم بر ایران ادامه دارد مشمول مرور زمان نمی‌شود. ۷حمام خون و قتل‌عام علیه مجاهدین در اشرف و لیبرتی، دستگیری دیپلمات تروریست بمب‌گذار اسدالله اسدی در گردهمایی بزرگ ایران در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ و هم‌چنین اخراج سفیر و دیپلمات‌تروریستهای رژیم ملایان از آلبانی گواه همین حقیقت است.

مرور زمان ۳۰ساله در پرونده دکتر کاظم رجوی که با تعویق و تأخیرهای بسیار همراه بوده است چیزی جز ممانعت از اجرای عدالت و مماشات با رژیم ملایان و تروریسم افسارگسیخته آن نبوده و نیست. اما مردم ایران نه می‌بخشند و نه فراموش می‌کنند.

مقاومت ایران قویاً از دولت و دادگستری سوئیس می‌خواهد: پرونده باز بماند. حکم جلب بین‌المللی آمران و عاملان صادر شود و عدالت به اجرا در بیاید.»

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹خرداد ۱۳۹۹ (۸ ژوئن ۲۰۲۰)

لینک :

https://news.mojahedin.org/i/%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B3%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D8%A8%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%82%D8%A7%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B8%D9%85-%D8%B1%D8%AC%D9%88%DB%8C

 

مجاهدین و ارائه شنودی که در دادگاه بسود رژیم و حمید نوری است

منوّیات و منافع سازمانی و سیاسی حاکم بر رهبران مجاهدین خلق آنقدر شبه آمیز است گاه بتصوّر نمی آید که بتوان در فضای رسانه ای و کریستالی شدن این جهان در عصر دیجیتال بتوانند چنین عملکردی داشته باشند.

درماجرای دستگیری حمید عباسی درسوئد، سازمان مجاهدین خلق ایران دو نوار شنود از محمد مقیسه ای( ناصریان) و علی رازینی از دست اندرکاران قتل عام۶۷ ارائه داد. بعنوان زندانی سیاسی بازمانده از قتل عام ۶۷ که و به دعوت از سوی دادستانی سوئد برای شهادت در مورد حمید عباسی که از قضا شکنجه گر من درگوهردشت نیز بود، رفته بودم، بسی جای حیرت که با شنود ارائه شده از سوی مجاهدین خلق مواجه شدم. زیرا رژیم و وزارت اطلاعات و وکیل مدافع حمید عباسی بخوبی می تواند از این سند ارائه شده توسط مجاهدین خلق بسود متهم خود استفاده کند. بخشی از متن این شنودچنین است:

 

آخوند دژخیم محمد مقیسه‌ای:

کارمند بود، کارمند، کارمند، و مدیر دفتر من بود، کارمند بود در دادگاه انقلاب قبلاً در سال شصت و بحبوحهٔ منافقین اینها

 

 آخوند سردژخیم علی رازینی رئیس شعبه ۴۱دیوانعالی رژیم:

« دستگاه قضایی ما با خونسردی و خیلی آرام اعلام می‌کند که ایشون در گذشته و در سه دهه قبل از این، در فلان ارگان کارمند جزء بوده و بعد هم بازنشست شده و رفته، آنها نمی‌توانند روی این مانور بدهند…چیزی بارش نیست، ا گر یک سمتی چیزی داشته باشه.

حالا مثلاً یک بازجویی که پرونده‌های محدودی از رده‌های پایین دستش بوده، آن موقع هم یادتان است که چیزها چطور بوده دیگه دادسراها و شعب اش اینا، خیلی اینها اختیارات قضایی به آن صورت نداشتند، در واقع ابزار تحقیق بوده، چیزی بارش نیست، نه اطلاعاتی داره که سیستم اطلاعاتی ازش استفاده کنه…»

لینک:

https://news.mojahedin.org/i/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DA%98%D8%AE%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A6%D8%AF

 

یاد آوری:

سازمان مجاهدین خلق اکنون بمدت ۷ سال است که از پیگیری و علنی کردن گروگان گیری ۷تن از اعضای خود که  ۶تن آنها از زنان شورای رهبری مجاهدین خلق  در ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ در عراق توسط رژیم جمهوری اسلامی و ایادی آن خود داری می کند. زیرا نفْس پیگری و یا حتی یاد آوری این گروگانها، بسود رجوی و منافع سیاسی او نبوده و نیست و استراتژی و عملکرد او را در این سالیان را به چالش می کشد.

 

حقیقت مانا