تحریف حقیقت با هدف بهره برداری سیاسی توسط سازمان مجاهدین خلق حنیف حیدرنژاد

۸تیر ۹۸

وبسایت سازمان مجاهدین خلق در روز ۷ تیر ۱۳۹۸ خبری با این عنوان انتشار داد: «بیانیه عفو بین‌الملل در مورد قتل‌ عام مجاهدین در سال ۶۷ توسط سران رژیم آخوندی.» این خبرکوتاه با این جمله به پایان می‌رسد: «عفو بین‌الملل در بیانیه خود به شرح پیشینه این جنایت ضدبشری و قتل عام بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ پرداخته است

دو تحریف آشکار در این خبر به چشم می‌خورد:

اول: تیتر خبر فقط به «قتل عام مجاهدین در سال۶۷» اشاره می‌کند، حال آنکه گزارش عفو بین‌الملل در مورد همه زندانیان سیاسی و عقیدتی با گرایش‌های مختلف سیاسی و فکری می‌باشد. سازمان مجاهدین خلق با چنین تیتری از یکطرف در حقیقتِ موضوع  دست برده و آن را به نفع خود تغییر می‌دهد و مهمتر آنکه انسان‌های دیگر که به این سازمان وابستگی نداشته و جمهوری اسلامی آنها را اعدام کرده است را به راحتی نادیده گرفته و موجودیت آنها را نفی می‌کند.

دوم: سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود تاکید می‌کند که رقم واقعی تعداد اعدام‌شدگان در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان سال ۱۳۶۷مشخص نبوده، اما برآوردها این تعداد را حداقل ۵۰۰۰ نفر می‌دانند (کتاب سازمان عفو بین‌الملل: اسرار به خون آغشته: چرا کشتار۶۷جنایتِ ادامه دار علیه بشریت است؟). سازمان مجاهدین خلق که سال‌هاست از ۳۰ هزار اعدام  شده در تابستان ۱۳۶۷ سخن می‌گوید، خبر را با جمله پایانی خود طوری تنظیم می‌کند که به خواننده اینگونه القاء شود که گویا سازمان عفوبین‌الملل نیز عدد ۳۰ هزار نفر را تائید می‌کند.

یکی از ارزش‌های جمهوری اسلامی که در ۴۰ سال گذشته به آن دامن زده شده تولید دروغ و تحریف حقایق است.  فرد یا سازمانی که خود اقدام به تولید دروغ و انتشار اخبار تحریف شده می‌کند، نمی‌تواند در ادعای خود در مبارزه با جمهوری اسلامی صادق باشد و بی‌تردید در انتشار چنین اخباری اهدافِ سیاسی خود را دنبال می‌کند.

مردم ما از جمهوری اسلامی زخم‌های بسیار بر پیکر خود دارند. خانواده‌های بسیاری عزیزان خود را  از دست داده‌اند. پایبندی به دفاع از حق حیات و کرامت انسانی ایجاب می‌کند که باید از دستاویز قرار دادن اعدام‌شدگان، چه وابستگان نظام سلطنتی، چه زندانیان سیاسی و هواداران گروه‌های مختلف سیاسی- عقیدتی و چه افرادی که پیشینه سیاسی نداشته ولی به هر دلیلی اعدام شده‌اند، در جهت اهداف سیاسی خودداری کرده و موضوع نقض حقوق بشر، زندان و شکنجه و اعدام نباید مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

بالا بردن تعداد اعدام یا اعلام ارقام بی‌پایه و اساس و غیرموثق در زمینه نقض حقوق بشر پرونده جمهوری اسلامی را سنگین‌تر نمی‌کند. جان و سرنوشت هر یک نفر مهم است و قابل احترام. این وظیفه یک کمیته حقیقت‌یاب است تا در فردای بعد از پایان جمهوری اسلامی ابعاد واقعی جنایت و نقض حقوق بشر توسط نهادهای مختلف جمهوری اسلامی را، آن مقدار که ممکن باشد، کاوش کرده و به اطلاع افکار عمومی‌ برساند. آنچه در مبارزه با جمهوری اسلامی و بعد از آن برای ایجاد یک جامعه آزاد و دمکراتیک بر مبنای ارزش‌های حقوق بشری مهم است، پایبندی به انسانیت و اخلاق و حقیقت و پرهیز از بزرگنمایی و دروغ و تحریف، از جمله در کار رسانه‌ای و سیاسی می‌باشد

منبع:«‌ سایت حنیف حیدر نژاد»

حقیقت مانا