اتهام زالو گری به محمد رجوی از سوی زهرا مریخی در حضور مریم رجوی

سیامک نادری

زهرا مریخی در حضور مریم رجوی و اعضا و هواداران ، محمد رجوی  فرزند رجوی  را به زالو گری و… متهم کرد

در مراسم ۱۵ شهریور ۱۳۹۹سالگرد تأسیس  سازمان مجاهدین خلق درحضور مریم رجوی و اعضای مجاهدین در آلبانی و شرکت هواداران مجاهدین در کشورهای اروپایی در یک کال کنفرانس ، زهرا مریخی مسئول اول مجاهدین خلق بدون اینکه نامی از او  ببرد، محمد رجوی ( فرزند رجوی و اشرف ربیعی) را به « زالو گری، آقا زادگی، استثمار، ویژه سازی، پوئن گرفتن، خودخواهی و خود‌پرستی و ویژه‌سازی و انواع باج‌خواهی‌های پنهان و آشکار کرسی طلبی، طلب کردن سهم و مزایا، دارای فردیت فروبرنده حیوانی … » متهم ساخت.

لینک سخنرانی زهرا مریخی :

در بیش از چهار دهه اخیر مسعود و مریم رجوی، هر جداشده از شورای ملی مقاومت و تشکیلات مجاهدین را که اقدام به روشنگری حقایق می نمود بلافاصله او را مزدور وزارت اطلاعات می نامید. اینک این خود مسعود رجوی است که باید پاسخ دهد، چرا بین فرزند خود( محمد رجوی) به اتهام زنی نمی پردازد. آیا یک آقا زاده و بطور خاص نوع ویژه آن که فرزند خودش می باشد، در ذهن رجوی به آقا زاده خود نمی تواند اتهام وزارت اطلاعاتی بودن بچسباند؟.  مسعود ومریم رجوی چه هراس و وحشتی از روشنگری محمد رجوی  دارند؟.

سخنان زهرا مریخی با حضور مریم رجوی و اعضا و هواداران برعلیه محمد رجوی در آلبانی:

« بشر هویت و فردیتی بی‌همتا دارد… . فردیت ما آن روی سکه مسئولیتمان است… . جنبه خلاق مثبت‌اش همان هویت اختیار و مسئولیت انسانی است. جنبه منفی آن … به این دلیل که جلو این فردیت باز است می‌تواند خرابکاری کند… پس ما ضدفردیت فروبرنده حیوانی و ضدتکاملی هستیم. نه فردیت بی‌همتا که می‌خواهیم رشد بدهیم و به‌رسمیت بشناسیم. اصل مسئولیت و معاد و قیامت روی همین فردیت سوار است.

بنابراین همه می‌دانیم که منظور از آنچه باید درهم کوبیده شود، خودخواهی و خود‌پرستی و ویژه‌سازی و انواع باج‌خواهی‌های پنهان و آشکار است. بله در مجاهدین، ویژه‌سازی و آقازادگی و پوئن‌دادنهای فامیلی و فئودالی و کرسی‌طلبی نداریم و نباید داشته باشیم.

حرفه مجاهد فدا و پرداخت کردن است. به ‌دنبال دریافت و استثمار و زالوگری تحت هیچ عنوان نیست.

برای مجاهدین این‌ که هر کس، پسر چه کسی یا پدر چه کسی یا خواهر و برادر چه کسی است و رویکردهای ارتجاعی و ارث و موروثی از این قبیل، مطلقاً جایی ندارد.

هم‌چنان‌که کسی نمی‌تواند خون شهیدان را تحت هیچ عنوان با رزم ناکرده و رنج نابرده به حساب خودش بریزد و از خون کسی که نسبت فامیلی با او داشته، سهم و مزایا طلب کند.»

 

 آقا زادگی و پدیده « خانم زادگی » در مجاهدین خلق

این درحالی است که دخترمریم رجوی بنام اشرف ابریشمچی دراین نشست در ردیف اول فرماندهان و زنان ارشد شورای رهبری در کنار بالاترین مسئولین سازمان قرار گرفته است و پیش از این نیز در آلبانی  او را به فرماندهی یک مرکز گمارده بودند. از زمانیکه محمد رجوی از تشکیلات مجاهین خلق جدا شد، یکباره رشد و ارتقاء بادکنکی دختر مریم رجوی و « خانم زادگی » را رواج دادند. درحالیکه هیچ آقا زاده ای در تشکیلات مجاهدین نقش و مسئولیت فرماندهی نداشته و ندارد و نخواهد داشت و همواره بعنوان سرتیم یا فرمانده واحد( هر واحد از ۲ یا۳ نفر تشکیل می شود)، وجود «خانم زاده ها» در اکثر پست های و مسئولیت  فرماندهی ارشد و… خود نشانگر روابط آقا زادگی و خانم زارگی در تشکیلات مجاهدین است. زیرا بقول مریم و مسعود رجوی« زن از خودش هیچ چیزی ندارد، و بهتر فرامین رهبری را پیش می برد»

اشرف ابریشمچی دختر مریم رجوی در مراسم ۱۵ شهریور در ردیف فرماندهان و زنان ارشد شورای رهبری

همچنانکه پیش از این در برنامه های تلویزیونی مجاهدین خلق بصورت تصنعی سعی میکردند اشرف ابریشمچی دختر مریم رجوی را برجسته کنند. تفاوت برجسته کردن در این عکسها که از نوارویدئویی برداشته شده است بوضوح نمایان است:

علت تهاجم زهرا مریخی به محمد رجوی

یک روز پیش از این محمد رجوی در صفحه فیسبوک خود، مسعو رجوی رهبر عقیدتی مجاهدین خلق را مورد پرسش قرار داده بود. متن پست فیسبوکی ذیلاً ارائه میشود:

Mohammad Rajavi

4 سپتامبر، ساعت 21:06

 

« به مناسبت كشتار ۱۰ شهريور سال ۹۲

آن روز را هرگز فراموش نميكنم. حوالی ساعت ۹ صبح بود. هنگام خروج از بنگال محل كارم در کمپ لیبرتی، خبر تهاجم به قرارگاه اشرف را از يكي از بچه ها شنيدم. در ابتدا باورش برايم سخت بود اما به مرور كه خبرهاي تكميلي ميرسيد، ابعاد آن كشتار وحشيانه هر چه بيشتر برايم روشن ميشد. من از نزديك با بسياري از قربانيان آن كشتار فجيع آشنا بودم. رحمان مناني، ياسر حاجيان و امير نظري از بچه هايی بودند كه از دوران كودكي و مدرسه ميشناختم. كوروش سعيدي مدتي مسئول كلاس برق و الكترونيك بود كه من نيز در آن شركت ميكردم. شهرام ياسري از مسؤلان بخش ترابري بود كه با هم خیلی دوست بودیم و شوخی میکردیم. و خيلي از نفرات ديگر که در این حمله بصورت اعدام صحرایی با دست های بسته کشته شدند.

سؤالي كه براي من هنوز بعد از ۷ سال مطرح میباشد، اين است كه چرا با جان صد انسان به اين صورت بازي شد؟ سازمان مجاهدين در اطلاعيه هاي خود مدعي بود كه اين صد نفر براي حفاظت از اموال در قرارگاه اشرف باقي مانده بودند. اما طبق اطلاعاتی که من دارم، اگر از اموال غير منقول اشرف كه بصورت جداگانه قابل فروش نبودندبگذریم، ارزش ساير اموال موجود در این قرارگاه به هيچ وجه عدد مهمي محسوب نمی شد . اينرا با اشراف كامل و با توجه به ساير منابع مالي سازمان مجاهدين ميگويم. نکته مهمتر اینکه، سازمان مجاهدين در سالهای ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ اقدام به تخليه قرارگاههاي خود در شهرهاي بصره، عماره، كوت، مقداديه، جلولا و حتي بغداد و حومه آن ( بديع زادگان و باقرزاده ) نموده بود. اما حتي يك نفر هم در آن قرارگاه ها براي حفاظت از اموال! باقي نگذاشته بودند. برای همین این سئوال پیش می آید، چرا اموال اشرف كه تقريباٌ میتوان گفت مشتي آهن پاره بيش نبودند، ناگهان تا به اين حد اهميت يافت كه مجاهدین حاضر شدند، جان صد نفر از اعضا و فرماندهانشان ( منجمله گيتي گیوه چیان- فرمانده حفاظت ) را براي آن ريسك كنند؟ آيا اموال بهانه بود؟ و پشت این لقب ” حافظان اموال” مسئله دیگری خوابیده بود که برای مجاهدین ارزش ریسک كردن جان صد نفر را داشت؟

من شخصاٌ بسيار بعيد ميدانم كه صورت مسئله اصلی حفاظت از اموال بوده باشد. گمانه زني هاي مختلفي در این رابطه وجود دارد. اما از نظر من، وقت آن رسيده كه سازمان مجاهدين بجای اتهام زنی های نادرست به کسانی که در این رابطه سئوال داشته و اینگونه برخورد با جان انسانها برایشان قابل قبول نیست، صداقت از خود نشان داده و بصورت روشن به افکار عمومی توضیح دهد. خانواده های قربانيان ده شهریور حق دارند که بدانند، چرا عزيزانشان بظاهر فدای یک مشت آهن پاره شدند؟ ضمن اینکه، سئوال دیگری همچنان مطرح است: بر سر گروگانهای ده شهریور چه آمده است؟ در حالیکه مجاهدین چندین ماه، تمام ساکنان کمپ لیبرتی را برای اعتراض به گروگان گیری این شش نفر به اعتصاب غذا کشاندند، چرا ديگر هیچ نامی از آنها به میان نمی آورند؟ این ابهامات هیچ پاسخ روشنی تا به امروز نیافته است.

محمد رجوی»

 

 

پیش از این در 29, آگوست 2020 محمد رجوی با خانم زینا تهرانی از «کانال یک» سلطنت طلب ها مصاحبه ای انجام داد و به اتهام زنی و… رجوی ومجاهدین خلق انتقاد کرد.

لینک مصاحبه:

 

https://haghighatemana.com/%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af-%d8%b1%d8%ac%d9%88%db%8c-%d9%be%d8%b3%d8%b1-%d9%85%d8%b3%d8%b9%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%ac%d9%88%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%ae%d8%a7/?fbclid=IwAR2-Vahuguhzd3QO3hKCrydQUtTmW2w_uJLmTYlQG-Q9Nl1IANuoPqRG6lk

 

 

 

محمد رجوی پیش از این نیز در۱۶ ژوئن ۲۰۲۰ نوشته ای در باره اتهام زنی مجاهدین خلق انتشار داده بود:

Mohammad Rajavi

16 ژوئن

 

! ابهام

 

اتهام مزدوری وزارت اطلاعات اتهام بزرگی است و باید حتما با سند و مدرک همراه باشد. بر اساس اصل برائت در قوانین بین المللی،هر انسانی بی گناه است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. در رابطه با اتهام مزدوری و پول گرفتن از وزارت اطلاعات در رابطه با یک نفر اگر اسناد و مدارک کافی وجود دارد، باید قبل از هر چیزی از آن فرد شکایت به عمل آید. چون رژیم جمهوری اسلامی یک رژیم تروریستی از دیدگاه بین المللی است و رابطه با آن بویژه از طرف یک پناهنده سیاسی جرم محسوب می شود. بر این اساس سئوالی که ذهن مرا مشغول کرده است، این است که، چرا مجاهدین تا بحال از کسانی که آنها را متهم به مزدوری برای وزارت اطلاعات می کنند، شکایت نکرده اند؟ چون این ساده ترین راه محکوم کردن چنین افرادی است. مثلا یادم هست، در سال 2016 فردی بنام میثم پناهی در آلمان به دلیل همکاری با سرویس های اطلاعاتی جمهوری اسلامی محکوم شد. این نشان میدهد که در صورت داشتن سند بجای تهمت زدن بهترین کار همان اقدام قانونی است.

اخیرا اتهامات زیادی از طرف مجاهدین به آقای اسماعیل یغمایی و پسرش امیر یغمایی، خانم عاطفه اقبال و تعدادی دیگر از کسانی که سابقا با مجاهدین همکاری میکردند، مطرح شده است. اگر بواقع این اتهامات درست است، چرا مجاهدین از اینها بصورت قانونی شکایت نمیکنند؟ چون در صورت عدم شکایت، این سئوال مطرح می شود که آیا تمام این اتهامات صرفا به دلیل مخالفت این نفرات با خطوط سیاسی مجاهدین نیست؟

من اصلا قصد ندارم، در دعوای سازمان مجاهدین و نفراتی که به آن انتقاد دارند، طرف بگیرم. برای اینکه ممکن است خيلي از انتقادات مطرح شده نسبت به مجاهدین درست نباشد. اما این مسئله برایم مهم است که چرا مجاهدین در برابر این سئوالات و انتقادات با استدلال و منطق وارد نمی شوند؟ چون می توان بجای مزدور نامیدن طرف مقابل به مسائل مطرح شده از جانب او پاسخ داد. فضایی که در حال حاضر بخصوص توسط هواداران مجاهدین در اینترنت ایجاد شده بسیار منفی است و فحاشی و تهمت زدن کسی را قانع نمیکند. برنامه های طولانی تلویزیونی گذاشتن برای باصطلاح افشای یک نفر به نظر مسخره می رسد. در حالیکه از این امکانات میتوان در جهت مبارزه با رژیم جمهوری اسلامی استفاده کرد. و تمام انرژی را در جهت سرنگونی بکار گرفت.

محمد رجوی

تذكر مهم : كامنت هاي حاوي فحش و ناسزا به هيچ وجه تحمل نشده و پاك خواهند شد.»

 

مسعود رجوی بلافاصله نسبت به نوشته فوق و موضعگیری فرزند خود ( محمد رجوی) واکنش نشان داد وطی اطلاعیه ای اعلام کرد:

فراخوان به شکایت در صورت اعتراض به مزدوری و ادعای راستگویی

لینک ضمیمه است:

https://news.mojahedin.org/i/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D9%85%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C

محمد رجوی در پست دیگری بنوعی به این اطلاعیه پاسخ داد:

Mohammad Rajavi

30 ژوئن

متهم كردن مخالف به نقل از يك همكار استالين

ديروز در حال خواندن مطلبي به زبان فرانسوي درباره شوروي سابق بودم كه به جمله زير برخورد كردم. ترجمه آن را در اين پست گذاشته ام و البته متن به زبان فرانسوي را نيز بدون هيچ دخل و تصرفي كپي كرده ام.

دیمیتری مانویلسکی از همکاران نزدیک استالین و از رهبران انترناسيونال كموينست ( كمينترن) در مورد اتهام زدن به مخالفان چنین میگوید:« به مخالفان خود اتهام فاشیسم بزنید. در فرصتی که آنها بخواهند از خود دفاع کنند، شما زمان کافی خواهید داشت تا آنها را دوباره – با اتهامات جدید – مورد حمله قرار دهید .»

« Accusez vos adversaires de fascisme, le temps qu’ils se justifient, vous avez tout le loisir de leur porter de nouvelles attaques. » (Dmitri Manouilsky, un des dirigeants du Komintern)

لينك به منبع فرانسوي:

 

wikiberal.org

Antifascisme — Wikiberal

L’antifascisme au sens strict désigne les mouvements qui se sont opposés au fascisme italien dans les années 1920 à 1940. Il a donc réuni des courants aussi hétérogènes que des libéraux (Piero Gobetti, Luigi Einaudi, Carlo Rosselli, Benedetto Croce), des communistes ou des démocrates-chré…

 

یک نکته و یک توصیه برای کار تبلیغاتی به رهبر عقیدتی و رئیس جمهور برگزیده اش 

بجای پرداخت یک میلیون یورو به حزب دست راستی اسپانیا و پرداخت حقوق ماهیانه رهبر و معاون آن و خرجهایی از این دست …، و همچنین مراسم پرخرج و پر تجمل جهت تبلیغ مریم رجوی، بهتر است دندان های مسئول اول سازمان مجاهدین خانم زهرا مریخی را درست کنید. در آلبانی هزینه پزشکی دندانهای مسئول اول مجاهدین از۲۰۰ تا ۵۰۰ یورو  است.

 

زهرا مریخی مسئول او ل سازمان مجاهدین خلق ایران

پیش از این در پست فیسبوکی نوشته بودم:

خانم رجوی! رئیس جمهور پرچمدار حضرت ابوالفضل
بجای یک میلیون یورو کمک مالی به حضرت آلخو ویدال
بجای پرداخت حقوق ماهیانه حزب دست راستی اسپانیا
بجای درمان ۵۰۰۰ مردم آلبانی برای تبلیغ نام و چهره خودت
بجای گرد همایی با ۳۰۰۰۰ نقطه در سراسر جهان، ۱۰۰ کشور
به دندان های « نفیس مظفر امیری» نگاه کن و به سن سالش
به بی دندانی و ناتوانی در تلفظ کلمات نامفهوم او نگاه کن
آنگاه به عکس و چهره خودت نگاه کن و به …
که تو سالخورده تری، لیک…
به او دندان بده، و بعد، به صحنه جنگ سیاسی بکشان
و آبروی خود را اینچنین در« سیمای آزادی » ات مبر
ترند جهانی شدن، آنچنان که تو گشته ایی…
معنای آن هنر نمی باشد
عکس ها از مصاحبه نفیس مظفر مقدم در۱۴ مرداد ۹۹ با سیمای آزادی

حقیقت مانا